Gazeta z kawą i hot dogiem
Partnerzy prowadzący salon prasowy Eurokiosku nie ograniczają oferty wyłącznie do sprzedaży gazet.
Działająca od ponad 15 lat spółka Eurokiosk zarządza sieciami – Euro-Salon Prasowy, Eurokiosk, EuroCafe i Euro-Snack. Większość ze 150 punktów działa w zachodniej Polsce. Tomasz Pitak, dyrektor operacyjny Eurokiosk, przekonuje, że prowadzenie własnego salonu nie sprowadza się tylko do nudnej pracy na kilku metrach kwadratowych.
- W tym biznesie potrzebna jest przedsiębiorczość, optymizm, zdolności negocjacyjne oraz umiejętność organizowania pracy własnej i innych. Mimo że franczyzobiorca postępuje zgodnie z z procedurami zawartymi w podręczniku operacyjnym, na przykład w zakresie zwrotu prasy i ekspozycji wyrobów tytoniowych, to i tak musi wykazać się kreatywnością. Prowadzący salon prasowy, w oparciu o potrzeby lokalnego rynku, mogą poszerzyć ofertę o upominki, zabawki, a nawet hot dogi i kawę na wynos – wylicza Tomasz Pitak.
Minimalny kapitał na start potrzebny do otwarcia punktu sprzedaży wynosi 25-30 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze wydatki na pierwszy czynsz najmu i zakup kasy fiskalnej. Franczyzodawca przekazuje partnerowi obiekt wyposażony w meble i odpowiednio oznaczony, co zmniejsza nakłady startowe nawet o połowę. Franczyzobiorcy, którzy z powodzeniem prowadzą salon prasowy, bardzo często decydują się na obejmowanie kolejnych punktów sprzedaży. Wykorzystują w ten sposób zdobyte doświadczenie i wiedzę na temat potrzeb rynku, na którym działają.
- Na biznes „prasowy” decydują się zarówno starsi przedsiębiorcy, jak i ci z mniejszym doświadczeniem. Przeszkodą dla podpisania umowy franczyzowej bezpośrednio po studiach jest jedynie wysokość kapitału startowego. Nieoceniona w tym przypadku może okazać się pomoc rodziny albo środki zgromadzone w trakcie sezonowej pracy i staży podczas studiów. Salon prasowy może być również dodatkowym źródłem dochodu na emeryturze – twierdzi Tomasz Pitak.
Jak podkreśla menedżer sieci prowadzona działalność powinna pokrywać się z zainteresowaniami przedsiębiorcy. Jeśli salon prasowy to biznes, w którym nie czujemy się najlepiej spółka Eurokios przygotowała inne modele współpracy, w tym punkt małej gastronomii i kawiarnię.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


