Logo McDonald’s znika z Australii

Fast food nie rezygnuje jednak z podboju Antypodów.
Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi postanowiła zmienić swoje logo. Pierwsze fast fooy z szyldem Macca's, czyli zwyczajową nazwą Złotych Łuków w Australii, pojawiły się 8 stycznia. Zmiana logo nastąpi we wszystkich lokalach do 26 stycznia, czyli w dniu kiedy Australia obchodzi swoje święto narodowe upamiętniające założenie przez Brytyjczyków pierwszej stałej osady. Krótszej nazwy McDonald's używa ponad 55 proc. Australijczyków.
- Jesteśmy w Australii od ponad 40 lat i jesteśmy dumni z tego, że możemy tu mieć naszą specjalną nazwę. Cóż innego może lepiej pokazać naszą dumę z obecności w tym kraju, niż zmiana naszego logo na takie, które nadali nam sami mieszkańcy Australii? – pyta retorycznie Mark Lollback, dyrektor marketingu McDonald's Australia.
Zmienione logo pojawi się na 13 restauracjach McDonald's na terenie całego kraju. Firma wprowadziła również specjalne menu. Australia jest jedynym krajem na świecie, gdzie popularna nazwa restauracji została oficjalnie uznana za skrót.
Tymczasem w USA
7 stycznia zmarł w wieku 80 lat Fred Turner, honorowy prezes McDonald’s Corporation. Związany z McDonald’s przez ponad 50 lat był osobą, która obok założyciela firmy Raya Kroca wniosła największy wkład w sukces marki. Swoją życiową przygodę z McDonald’s zaczął w 1956, kiedy jako młody chłopak pracujący przy grillu, zwrócił na siebie uwagę założyciela McDonald’s swoim talentem i zrozumieniem najdrobniejszych aspektów prowadzenia restauracji. Fred Turner był autorem pierwszego podręcznika operacyjnego i szkolenia dla McDonald’s, stworzył pierwszą placówkę szkoleniową, która rozwinęła się w sieć Uniwersytetów Hamburgera, stał za decyzją o międzynarodowej ekspansji marki.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej