Sprzedaż Ruchu budzi obawy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Puls Biznesu”, wspierane przez inwestora finansowego konsorcjum ośmiu wydawców prasowych, w którego skład wchodzą m.in. Agora, Axel Springer Polska, Media Express, Presspublika i H. Bauer, liczy na przejęcie udziałów w Ruchu i kontroli na 50-60 proc. rynku dystrybucji prasy. Zainteresowane przejęciem Ruchu wyrażali również mniejsi gracze – m.in. kielecki Kolporter.

Zdaniem części wydawców, wejście konsorcjum do Ruchu niesie pewne zagrożenie.
- Przykład Czech i Węgier, gdzie wydawnictwa prasowe przejęły kontrolę nad rynkiem kolporterskim, pokazuje, że takie rozwiązanie wcześniej czy później doprowadzi do konfliktów między dużymi i małymi wydawnictwami. Udział wydawców w prywatyzacji Ruchu jest możliwy, ale powinni się zadowolić mniejszościowym pakietem. Kontrolę musi sprawować inwestor branżowy – uważa Waldemar Tevnell, prezes Bonnier Businee (Polska).

Więcej: Radosław Omachel, Puls Biznesu, 21 marca 2002
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €