Jak wygrać z dyskontem?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jakie są perspektywy rozwoju branży spożywczej w tym roku?
Główną determinantą rozwoju branży spożywczej w Polsce jest stale rosnący udział sieci dyskontowych. Ich dynamiczny rozwój oraz pozycjonowanie w stronę wyższej jakości trwale zmienia zachowania i schematy zakupowe polskich konsumentów. Coraz powszechniejszym staje się model "smart shoppera" - klienta świadomego, który "sprytnie" korzysta z oferty detalistów. Smart shopper nie tylko dzieli swoje zakupy pomiędzy sieci dyskontowe oraz super- i hipermarkety, w zależności od kupowanych kategorii produktowych, ale również coraz częściej korzysta z promocji i programów lojalnościowych, dążąc do optymalizacji domowego budżetu. Myślę, że rok 2013 będzie sprzyjał pogłębieniu zjawiska dzielenia swoich zakupów pomiędzy sieci dyskontowe i pozostałe, a granica pomiędzy dyskontem a supermarketem dalej będzie się zacierać, na skutek "jakościowego nastawienia" tych pierwszych. Z punktu widzenia obrotów należy się spodziewać stabilizacji i utrzymania obrotów na poziomie średnich wyników uzyskanych w 2012 roku. Dochodzimy do dna spowolnienia i bardziej znaczących wzrostów należy spodziewać się na przełomie 2013 i 2014 roku.

 Jak wygląda podział sił na rynku sklepów spożywczych?
Aktualnie liderem rynku jest Biedronka, która wiedzie prym zarówno pod względem liczby sklepów, jak i tempa rozwoju. Kolejne miejsca zajmują Tesco, Carrefour, Lidl, Auchan łącznie z Realem, Intermarché, Kaufland, Polomarket i E.Leclerc. W minionym roku sieć Intermarché zrealizowała kilka programów marketingowych, w tym kampanię promującą świeże pieczywo. Poszerzyliśmy nasz asortyment m.in. o francuską bagietkę, przygotowywaną według unikatowej receptury znanej jedynie nad Sekwaną. Jest to wyjątkowy produkt dostępny w Polsce jedynie w naszej sieci sklepów. Chciałbym również zaznaczyć, że wszystkie nasze wypieki, m.in. croissanty czy słone oraz słodkie francuskie przekąski są wyrabiane i pieczone na terenie sklepu, dzięki czemu możemy zagwarantować klientowi świeże produkty po przystępnej cenie. W ubiegłym roku wprowadziliśmy również na rynek marki Top Budget, dające konsumentom możliwość zakupu produktów dobrej jakości po najniższej na rynku cenie. W naszej ofercie znajduje się również duży wybór win, m.in. Expert Club, których uznana międzynarodowa jakość promowana jest od 2012 r. przez enologa Christophe’a Forgerit. W minionym roku, po raz kolejny zrealizowaliśmy skierowaną do rodzin z dziećmi akcję lojalnościową „Zostań Zigoodkrywcą”. Istotą akcji jest promocja wysokiej jakości, ale jednocześnie tanich produktów marek własnych, której twarzą są „Zigosy”. Warto podkreślić, że 170 produktów marek własnych Intermarché zostało docenionych i odznaczonych godłem „Doceń Polskie”, co potwierdza wysoką jakość oferowanych przez nas wyrobów.

Jak w tej sytuacji radzą sobie sieci franczyzowe, takie jak Grupa Muszkieterów?
Członkowie Grupy Muszkieterów – właściciele supermarketów Intermarché i Bricomarché - realizują koncepcję „przyjaznego sklepu” będącego blisko lokalnych społeczności i oferującego klientom wysokiej jakości produkty po niskich cenach. Udało nam się odnieść sukces dzięki odpowiednio dobranym lokalizacjom sklepów, a także optymalnemu dobraniu asortymentu oraz skutecznym promocjom. Sieć sklepów Intermarché wyróżnia niska cena dostępnego asortymentu, zawsze świeże produkty i stałe odpowiadanie na potrzeby klientów. W przypadku Bricomarché kierujemy się z kolei zasadą oferowania i dostarczania konsumentom tanich produktów i rozwiązań, w sposób jak najbardziej fachowy i wygodny dla klienta. Stale uzupełniamy nasz asortyment produktów, odpowiadając w ten sposób na zmieniające się tendencje na rynku i potrzeby konsumentów.

Jak rozwój dyskontów wpłynie na rynek spożywczych sieci franczyzowych?
Egzystując na rynku z dynamicznie rozwijającymi się dyskontami, gdzie centralizacja decyzji i ich przełożenie na placówki handlowe jest praktycznie natychmiastowe, sieci franczyzowe muszą zmierzać w stronę pełnej standaryzacji placówek handlowych. Proces decyzyjny przebiega w nich dłużej, a rozwój spowolniony jest przez konieczność pozyskania nowych franczyzobiorców. Jeśli chodzi o Grupę Muszkieterów w kolejnych latach planujemy umacniać naszą pozycję w zachodniej i południowej Polsce oraz zwiększać naszą obecność w województwach Polski wschodniej i centralnej. Supermarkety będziemy otwierać przede wszystkim w małych i średniej wielkości miejscowościach, z uwagi na spore nasycenie rynku marketów w dużych miastach. W ten sposób chcemy odpowiadać na potrzeby klientów, tj. aby sklepy znajdowały się jak najbliżej domu. W poprzednim roku otworzyliśmy 22 supermarkety spożywcze oraz typu „dom i ogród”. W obecnym planujemy podwoić liczbę otwarć sklepów.

Jak w takim razie można odpowiedzieć na dominację dyskontów?
O silnej pozycji Grupy Muszkieterów na rynku decyduje  rodzaj prowadzonej przez nas działalności. Każdy z właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché samodzielnie zarządza swoim przedsiębiorstwem. Może kierować jednym lub kilkoma punktami sprzedaży. Jednocześnie, jako członek Grupy Muszkieterów, poświęca dwa dni w tygodniu na rzecz struktury centralnej. Tym samym ma wpływ na kształtowanie polityki całej Grupy. Jest to pierwszy i do tej pory jedyny tego typu model franczyzowy funkcjonujący w Polsce. Zarządzanie placówką na poziomie lokalnym przez właściciela sklepu pozwala na szybką reakcję oraz dopasowanie asortymentu i cen do lokalnych warunków i potrzeb. Jednocześnie każdy franczyzobiorca ma zagwarantowaną pomoc merytoryczną Centrali Grupy w kwestiach handlowo-marketingowych. Dzięki idei uczestnictwa właścicieli sklepów w pracach Centrali możliwa jest również szybka wymiana informacji i doświadczenia. Jest to jedna z kluczowych zasad działania naszych sieci sklepów i jednocześnie jeden z czynników naszego sukcesu.

Rozmawiała (mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €