Merlin.pl we franczyzie?
Czerwona Torebka przejmuje giganta e-handlu. W pasażach pojawią się punkty odbioru towarów kupionych w Merlinie.
Na razie Merlin.pl i Czerwona Torebka podpisały list intencyjny, w którym zobowiązują się do transakcji. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, a na przejęcie zgodzi się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, marki połączą siły.
Dla Czerwonej Torebki pozyskanie Merlin.pl oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Pasaże wzbogacą się o przyciągającego klientów najemcę - e-sklep Merlin.pl ma bowiem ponad 2 miliony zarejestrowanych klientów i realizuje prawie 150 tys. zamówień miesięcznie. Torebka zyska natomiast możliwość szybkiej rozbudowy sieci nawet do 4,5 tys. punktów odbioru osobistego.
Niewykluczone, że punkty Merlina będzie można otwierać we franczyzie. Zapytany o taką możliwość zarząd Czerwonej Torebki studzi jednak emocje, tłumacząc, że na takie decyzje przyjdzie jeszcze poczekać.
- Za wcześnie, aby o tym mówić. Transakcja jest na etapie podpisania listu intencyjnego. Następnie około 6 tygodni potrwa proces due diligence (badanie stanu finansów przejmowanej firmy - przyp. red.). Po tym czasie określimy zasady działania stacjonarnych punktów odbioru zakupów w Merlin.pl – mówi Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu Czerwonej Torebki.
Jest jednak pewien, że punktów spod znaku Merlin.pl będzie przybywać w szybkim tempie.
- Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Rosnąca sieć punktów odbioru produktów kupowanych w Merlin.pl zapewni skokowy wzrost obrotów tego e-sklepu. Jednocześnie będą one magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Dwa punkty Merlin pilotażowo uruchomione w pasażach Czerwona Torebka – w Słupsku i Białogardzie – spotkały się z dużym zainteresowaniem wśród lokalnej klienteli – mówi Kazimierczyk.
Podobnego zdania jest Anna Bogdańska, prezes Merlin.pl.
- Przy sprzedaży internetowej bardzo istotny jest sposób dostarczenia towaru do klienta. Ponadto dobrze wiemy, że klienci nie lubią płacić za przesyłkę. Bardzo pozytywnie reagują natomiast na zniesienie opłat za dostawę, co automatycznie powoduje też skokowy wzrost obrotów. Szybka rozbudowa sieci punktów bezpłatnego odbioru pozwoli dotrzeć do wielu nowych klientów. Tworzenie sieci będzie możliwe dzięki dofinansowaniu spółki przez inwestora. Czerwona Torebka ma w tym zakresie wysokie kompetencje – podkreśla Bogdańska.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


