Gastronomia z importu

Charley’s Philly Steaks trafi do food courtów. Bary nie będą jednak konkurowały ze znanymi sieciowymi fast foodami - mówi Emilia Tomaszewska, menedżer firmy na Polskę.
Charley’s Philly Steaks to koncept międzynarodowy. Kiedy zawita do Polski?
Pierwsze otwarcie planowane jest 1 marca w warszawskim centrum handlowym Blue City. Na pomysł wprowadzenia marki do Polski wpadł przedsiębiorca, który wcześniej z powodzeniem rozwinął ją w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zachęcony tamtejszym sukcesem stwierdził, że koncept przyjmie się też w Polsce, gdzie sam od lat prowadzi interesy. Wykupił masterlicencję na Polskę i rozpoczął przygotowania do otwarć.
Czy siłą napędową rozwoju sieci będzie franczyza?
Umowa z centralą sieci zobowiązuje nas do otwarcia trzech placówek własnych. Dopiero gdy tego dokonamy, rozpoczniemy rozwój we franczyzie. Plan na ten rok obejmuje oczywiście otwarcie tych trzech punktów, a także pozyskanie dwóch pierwszych franczyzobiorców.
W jakich lokalizacjach można otwierać lokale?
Charley’s Philly Steaks to koncept przeznaczony dla food courtów. Sercem każdego naszego punktu jest olbrzymi grill, przy którym kucharz przygotowuje steki na oczach klientów. Chodzi o wizualny show, który ma ich zachęcić do zjedzenia w Charley’s Philly Steaks. Lokal przy ulicy nie daje takiej możliwości.
Czyli raczej nie należy spodziewać się wielkometrażowych restauracji w stylu „steakhouse”?
Na polskim rynku na razie nie. W Stanach Zjednoczonych, skąd wywodzi się marka, testowane są już restauracje wielkoformatowe, a także lokale dla kierowców. Podpisano tam również umowę z jedną z sieci stacji paliw, przy której punktach ma pojawić się szyld Charley’s Philly Steaks.
Food court w galerii handlowej to dość konkurencyjne środowisko. Zwłaszcza w okresie, gdy klienci liczą każdy grosz i oszczędzają na wydatkach na jedzenie poza domem. Nie ma obaw przed konkurencją ze stron największych fast foodów, jak McDonald’s czy Burger King?
Charley’s Philly Steaks nie stanowi dla nich konkurencji. Celujemy w bardziej świadomego klienta, starszego, być może o nieco wyższych zarobkach. Dlatego Blue City w Warszawie to idealna lokalizacja dla nas – gwarantuje bliskość budynków biurowych. Liczymy, że tamtejsi pracownicy będą u nas częstymi gośćmi.
Zamożniejszy klient? To jakich cen można spodziewać się po Charley’s Philly Steaks?
Bez obaw, solidny posiłek będzie można zjeść w granicach 20 zł. Poza tym nasza kuchnia opiera się na mięsie wołowym. Może jest droższe, ale gwarantuje zdrowsze dania. Mięso dostarcza polski producent, a my przerabiamy je według amerykańskiej receptury. Sekretem jest procedura smażenia – 90 sekund i ani chwili dłużej.
Szacowana kwota inwestycji we własny lokal Charley’s Philly Steaks sięga 160 tys. zł. Jak wyglądają opłaty franczyzowe?
Jest jeszcze za wcześnie, by podawać konkrety. Na razie opracowujemy szczegóły dotyczące opłat franczyzowych. Na pewno można powiedzieć, że miesięczna opłata będzie uzależniona od obrotów w danej placówce. Franczyzobiorcy będą też płacić składkę na fundusz marketingowy. Szczegóły będą dostępne już niedługo.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej