Inwestują w Polsce, zarabiają w Europie

Na Podkarpaciu powstał pierwszy sklep Bricomarché. Francuski właściciel marki zanotował w zeszłym roku prawie 40 mld euro obrotów.
Grupa Muszkieterów, zarządzająca rozwojem marketów z artykułami budowlanymi i wykończeniowymi Bricomarché, celuje w rynki wschodniej Polski, na których do tej pory nie zaznaczała swojej obecności. Po niedawnym otwarciu w Lublinie przyszedł czas na Nisko w województwie podkarpackim. Uruchomiony tam sklep jest 88 placówką sieci w Polsce i pierwszym w tym regionie.
- Województwa wschodniej Polski zmieniają się na naszych oczach: lokalizowanych jest tutaj coraz więcej inwestycji, rozkwita turystyka, rozwija się handel. To olbrzymi potencjał także dla rynku supermarketów – wyjaśnia Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Sklep w Nisku ma powierzchnię przekraczającą 1,6 tys. m2. Produkty z działu budowlanego są też eksponowane pod wiatą przy markecie, a także na terenie liczącego 1,2 tys. m2 ogrodu. Klienci mają do dyspozycji darmowy parking i trzy kasy zakupowe. Placówka zatrudnia 30 osób.
Własny market pod szyldem Bricomarché można otworzyć dysponując własnymi środkami w wysokości 400 tys. zł. Franczyzobiorcy marki wchodzą w skład Grupy Muszkieterów, zrzeszenia przedsiębiorców kierujących rozwojem sieci. Oprócz zarządzania własnym sklepem poświęcają dwa dni w tygodniu na wykonywanie obowiązków w centrali sieci.
Działalność grupy prowadzona jest w ośmiu krajach w Europie. Poza Polską zarządzane przez nią markety budowlane Bricomarché oraz spożywcze Intermarché działają w Belgii, Bośni i Hercegowinie, Francji, Kosowie, Polsce, Portugalii, Rumunii oraz Serbii. W 2012 roku obroty Grupy sięgnęły 39,1 mld euro - o 5,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Rok 2012 był pomyślnym czasem dla naszych przedsiębiorców i pracowników. Dobre wyniki osiągnęliśmy zwłaszcza w sektorze spożywczym we Francji. Dzięki temu możemy potwierdzić dzisiaj trwałość naszego modelu rozwoju, który z pewnością przyczynił się sukcesu zaobserwowanego w ciągu ostatnich miesięcy. Jesteśmy przygotowani do podjęcia kolejnych działań, naszym zamiarem jest kontynuowanie tendencji wzrostowej w 2013 r. - zapowiada Jean-Pierre Meunier, prezes Spółki Cywilnej Muszkieterów.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej