Franchise EXPO 2002

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W 2001 roku liczba odwiedzających sięgnęła 27 000. Niekończące się kolejki świadczyły o olbrzymim zainteresowaniu frachisingiem. W roku bieżącym liczbę rekord oglądalności z zeszłego roku został pobity trzeciego dnia targów.

„Zwiedzającymi są niezależni handlowcy, nie będący w stanie stawić czoła konkurencji, a także osoby w wieku od 30 do 45 lat, które chcą zmienić status zawodowy” - tłumaczy Eter A.AEPALI, prezes firmy 5rSec, dynamicznej firmy franchisingowej.
„Franchising oferuje dobrą receptę na sukces, co jest ważne w obecnie trudnym klimacie gospodarczym i dlatego przyciąga tak wiele osób. Franchise Expo 2002 daje szansę na uzyskanie informacji na temat tej formy działalności, zapoznanie się z nowymi koncepcjami i różnymi jej aspektami prawnymi czy finansowymi” - twierdzą organizatorzy.

Z roku na rok o około 10 proc. wzrasta także liczba wystawców. W tegorocznej edycji, targi gościły około 330 franchisodawców z różnych sektorów gospodarki, a także innych kreatorów francuskiego rynku np. firmy finansowe, konsultingowe, ubezpieczeniowe, wyspecjalizowane w marketingu czy szkoleniach.

Frachise Expo jest równocześnie witryną wszelkiego rodzaju ekstrawaganckich pomysłów. I tak, na przykład, Amerykanie zachwalali sieć czyszczącą plamy od gum do żucia. Inny franchisodawca - Touch Line - zaproponował masaże na stanowisku pracy (pracownik nie zdejmując ubrania siada na krześle przodem do oparcia, a masażysta relaksuje jego ciało). Na targach nie zabrakło firm dbających o zachowanie piękności. Nowym gościem z tej branży była Dominique Torrez, sieć salonów zajmujących się nakładaniem sztucznych paznokci.

Największą inspiracją nowych koncepcji, prezentowanych na tegorocznych targach, były dzieci. To jest branża, które będą rozwijać się najdynamiczniej w ciągu najbliższych lat. Przykładem jest firma Babble Circus - sieć produkująca wysokiej jakości przebarwne, „barokowe” meble dla dzieci. Notabene - Babble Circus otrzymała w ostatni piątek nagrodę dla najlepiej rozwijającej się firmy franchisingowej. Franchise Expo gościł po raz pierwszy - Lollipops - firmę specjalizującą się w akcesoriach dla dzieci, a także firmę - Tubi Tuba - której koncept polega na projektowaniu przestrzeni rekreacyjnych wewnątrz budynków.

Frachise Expo 2002 zakończył się w poniedziałek nadaniem tytułu „Trofeum dla Najlepszego”. Po raz szósty członkowie Kolegium Ekspertów Francuskiej Federacji Franchisodawców (FFF) wybrali wystawców wykazujących się najwyższą kreatywnością, najlepszymi pomysłami, reklamą i informacją dla odwiedzających. Nagrodę odebrała nowopowstająca sieć salonów fryzjerskich - Morhpocioffure.

Niestety, także w tym roku zabrakło wystawców z Polski. Jak dowiedzieliśmy się u rzecznika prasowego targów, było pewne zainteresowanie ze strony dwóch polskich franchisodawców, jednak rozmowy nie zostały sfinalizowane. Natomiast wielu wystawców z zachodu deklarowało zainteresowanie rynkiem środkowo - europejskim, a w szczególności Polską. Wśród nich m.in. wspomniana już Lollipops, Saint Preux (piekarnie), Histoire de senteurs (wyr. dekoracyjne), Fruits et Passions (kosmetyki), Petit Paton (obuwie dziecięce) cay Clayeux (ubrania dziecięce).

Hubert Piekarz