Na trzech frontach
Kolporter rozwija kolejny koncept. Czy aby jednak marki dystrybutora prasy nie będą ze sobą wzajemnie konkurować?
Sieć Traf Press w 2013 roku powiększy się o 200 punktów – taką deklarację złożył Grzegorz Fibakiewicz, wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za departament dystrybucji prasy. Koncept powstał 1 lutego 2012 roku i do końca grudnia rozrósł się do 263 placówek. Rok po jego utworzeniu szefowie Kolportera deklarują plany dalszej ekspansji.
– Traf Press jest ofertą kierowaną do właścicieli prywatnych punktów sprzedaży – mówi Fibakiewicz. – To przedsiębiorcy, którzy siłą rzeczy mają ograniczone możliwości organizacyjne, ich punkty są niewielkie, nie mogą więc konkurować z placówkami zrzeszonymi w innych sieciach handlowych. Tymczasem obecność w Traf Pressie daje im szanse na lepsze funkcjonowanie, a także, dzięki naszemu wsparciu marketingowemu i udziałowi w programach konsumenckich, na osiągnięcie dodatkowych przychodów. Nic dziwnego, że zainteresowanie współpracą jest duże.
Oprócz Traf Pressu Kolporter zarządza jeszcze sieciami Saloników Prasowych, a także punktami marki Top-Press. Asortyment dostępny we wszystkich trzech jest bardzo podobny, co rodzi pytanie, czy marki nie będą konkurować ze sobą nawzajem. Kolporter jednak ich wzajemnej kanibalizacji się nie boi i wyjaśnia, że obecność trzech konceptów stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony franczyzobiorców.
- Saloniki prasowe oraz salony Top-Press funkcjonują w oparciu o ten sam model, który określany jest nazwą system partnerski. Stanowi on udoskonalenie franchisingu, w oparciu o który była pierwotnie tworzona sieć saloników. Kolporter ponosi tu większość kosztów, na które składają się m.in. adaptacja lokalu, zakup mebli i ekspozytorów, zakup towaru, system komputerowy, a także koszty najmu, czynszu i mediów – tłumaczy Grzegorz Maciągowski, rzecznik prasowy Kolportera. - Partner prowadzący salonik prasowy lub salon Top-Press zamawia i sprzedaje towary i usługi w imieniu Kolportera. W przypadku tego modelu współpracy partnerzy mają też zagwarantowany minimalny poziom wynagrodzenia.
Traf Press ma być alternatywą dla niezależnych przedsiębiorców.
- Traf Press funkcjonuje na zasadzie miękkiej franczyzy i jest ofertą dla prywatnych przedsiębiorców, niezrzeszonych w żadnej sieci handlowej, a posiadających własne punkty typu kiosk czy salonik prasowy - tłumaczy Maciągowski.
Właściciele punktów Traf Press sprzedają w nich prasę oraz usługi terminalowe (doładowania prepaid, akceptacja kart płatniczych, opłacanie rachunków) dostarczane wyłącznie przez Kolportera. Również i on zaopatruje ich w takie produkty, jak artykuły tytoniowe, karty telefoniczne czy artykuły spożywcze. Opłata wstępna w sieci wynosi 399 zł netto. Właściciel pokrywa też koszty wizualizacji kiosku.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


