Będzie wspólna franczyza Ikei i Marriota
Moxy – tak ma się nazywać nowa sieć hoteli ekonomicznych.
Blisko połowa europejskiego rynku hoteli ekonomicznych jest podzielona między takich graczy, jak Ibis, Holiday Inn oraz Premier Inn. Do czołówki planuje się wedrzeć Marriot, jednak by zrealizować swój cel zaprosił do współpracy szwedzkiego giganta meblowego – Ikea.
Sieć ma nosić nazwę Moxy i będzie łączyć ikeowską prostotę wykończenia wnętrz z marriotowskim know-how hotelowym. Ponieważ hotele mają działać w tańszym segmencie ekonomicznym, a cena za nocleg nie przekroczy 85 euro, obecność Ikei w projekcie ma być elementem odpowiadającym za cięcie kosztów. Szwedzki producent nie będzie jednak dostarczał mebli, a jedynie przekaże Marriottowi dostęp do swoich rozwiązań konstrukcyjnych, co znacznie ograniczy koszty wyposażenia wnętrz. Wszystkie pokoje mają być jednakowej wielkości i w tym samym standardzie. Oferta sieci skierowana jest do młodych, mobilnych osób, które poszukują noclegów w atrakcyjnym standardzie za przystępną cenę.
Uruchomienie pierwszego hotelu pod tym szyldem planowane jest w 2014 roku. Jego franczyzobiorcą będzie norweska spółka Nordic Hospitality. W ciągu dekady w całej Europie ma powstać 150 placówek. Na pierwszy ogień pójdą rynki niemiecki, brytyjski, włoski, holenderski, belgijski oraz austriacki.
Biorąc pod uwagę model rozwoju przyjęty przez inne zagraniczne sieci hotelowe w Polsce, można spodziewać się, że franczyza Moxy pojawi się również nad Wisłą. Best Western i Orbis intensywnie wykorzystują współpracę z partnerami do otwierania nowych placówek, a pozostałe, jak B&B Hotels są na takie partnerstwo otwarci.
- Na rynkach, na których nie planujemy w najbliższym czasie budować sieci, lecz raczej pojawiać się w pojedynczych lokalizacjach, wykorzystujemy właśnie franczyzę – mówi Georges Sampeur, prezes grupy B&B.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


