Będzie wspólna franczyza Ikei i Marriota

Moxy – tak ma się nazywać nowa sieć hoteli ekonomicznych.
Blisko połowa europejskiego rynku hoteli ekonomicznych jest podzielona między takich graczy, jak Ibis, Holiday Inn oraz Premier Inn. Do czołówki planuje się wedrzeć Marriot, jednak by zrealizować swój cel zaprosił do współpracy szwedzkiego giganta meblowego – Ikea.
Sieć ma nosić nazwę Moxy i będzie łączyć ikeowską prostotę wykończenia wnętrz z marriotowskim know-how hotelowym. Ponieważ hotele mają działać w tańszym segmencie ekonomicznym, a cena za nocleg nie przekroczy 85 euro, obecność Ikei w projekcie ma być elementem odpowiadającym za cięcie kosztów. Szwedzki producent nie będzie jednak dostarczał mebli, a jedynie przekaże Marriottowi dostęp do swoich rozwiązań konstrukcyjnych, co znacznie ograniczy koszty wyposażenia wnętrz. Wszystkie pokoje mają być jednakowej wielkości i w tym samym standardzie. Oferta sieci skierowana jest do młodych, mobilnych osób, które poszukują noclegów w atrakcyjnym standardzie za przystępną cenę.
Uruchomienie pierwszego hotelu pod tym szyldem planowane jest w 2014 roku. Jego franczyzobiorcą będzie norweska spółka Nordic Hospitality. W ciągu dekady w całej Europie ma powstać 150 placówek. Na pierwszy ogień pójdą rynki niemiecki, brytyjski, włoski, holenderski, belgijski oraz austriacki.
Biorąc pod uwagę model rozwoju przyjęty przez inne zagraniczne sieci hotelowe w Polsce, można spodziewać się, że franczyza Moxy pojawi się również nad Wisłą. Best Western i Orbis intensywnie wykorzystują współpracę z partnerami do otwierania nowych placówek, a pozostałe, jak B&B Hotels są na takie partnerstwo otwarci.
- Na rynkach, na których nie planujemy w najbliższym czasie budować sieci, lecz raczej pojawiać się w pojedynczych lokalizacjach, wykorzystujemy właśnie franczyzę – mówi Georges Sampeur, prezes grupy B&B.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej