Galeria wygrywa z ulicą

W tym roku skupimy się na otwarciach wyłącznie sklepów partnerskich, głównie w centrach handlowych - zapewnia Grzegorz Lipnicki, wiceprezes Top Secret.
Branża odzieżowa w Polsce przez kilka ostatnich lat nie radziła sobie najlepiej. Jak sytuacja będzie wyglądała w tym roku?
Handel odzieżą w dużym stopniu zależy od koniunktury i nastrojów konsumenckich oraz od warunków pogodowych, szczególnie w okresie wprowadzania do sklepów nowych kolekcji. W obu przypadkach sytuacja w ostatnim czasie nie była sprzyjająca. Handel odzieżą wymaga także stałego dopasowywania oferty do oczekiwań klientów i coraz szybciej zmieniających się trendów w modzie. Ponadto cena produktów staje się coraz ważniejszym kryterium wyboru. To jednocześnie stanowi silną presję na osiągany przez firmy z tego sektora poziom marży na sprzedaży. Podsumowując, rynek należy ocenić jako trudny i wymagający. Perspektywy rozwoju oceniamy jednak z umiarkowanym optymizmem. Istotnymi czynnikami konkurencyjnymi będzie posiadanie silnej i rozpoznawalnej marki oraz rosnąca skala działania. Dzięki rozwojowi krajowej i zagranicznej sieci sklepów oraz serwisu internetowego nasze marki, czyli Top Secret, Troll i Drywash systematycznie zyskują na popularności.
Jakie są w tym kontekście plany rozwojowe sieci Top Secret? Czy widać negatywne nastroje u franczyzobiorców?
W 2013 roku Grupa Redan w segmencie modowym będzie się koncentrować wyłącznie na rozwoju sklepów franczyzowych – zarówno w kraju, jak i za granicą: w Rosji i na Ukrainie. W związku z tym trudno jest określić docelową liczbę placówek jaka zostanie w tym roku uruchomiona, gdyż to jest zależne od zainteresowania potencjalnych franczyzobiorców oraz zaawansowania rozmów. Lokalizacje poszczególnych sklepów wybieramy w zależności od warunków lokalnych, w których działać będzie franczyzobiorca. Jeśli w danej miejscowości mieszczą się lub rozwijają centra handlowe, to skupiamy się raczej na lokalizacjach w galeriach handlowych. Jeśli w danej miejscowości nie ma centrum handlowego i nie jest ono planowane, a rynek jest atrakcyjny, to sklepy marek Redanu otwierane są przy głównych ulicach handlowych. Nie ukrywam, że zainteresowanie potencjalnych franczyzobiorców jest duże i systematycznie rośnie.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej