Carrefour chce rządzić na osiedlach

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W 2012 roku do sieci Carrefour Express przyłączyło się 170 sklepów. W tym roku ma ich być 200, a optymistyczne prognozy mówią nawet o 250 marketach prowadzonych przez franczyzobiorców. Jean Anthoine zapytany dzisiaj na konferencji prasowej, czy szybki rozwój sieci to przypadkiem nie konsekwencja strachu przedsiębiorców spowodowana kryzysem i spowolnieniem gospodarczym, zapewniał, że głównym powodem, dla którego franczyzobiorcy decydują się na współpracę z Carrefour są wyniki finansowe.
- Partnerzy prowadzący własny biznes mogą znacznie rozszerzyć swój asortyment. Nowi franczyzobiorcy notują średnio o 40 proc. wyższe obroty, niż w okresie kiedy działali samodzielnie. W mniejszych miejscowości Carrefour staje się swoistym centrum handlowym. Przedsiębiorcy otrzymują narzędzia w postaci oprogramowania zarządzającego zapasami sklepu. Jednocześnie w kilku sklepach organizowane jest dla nich szkolenie – wyjaśnia Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

W tym roku, zdaniem prezesa Carrefour Polska, rynek będzie się konsolidował. Wskazuje na to na przykład przejęcie Reala przez Auchan. – Sami byliśmy potencjalnym nabywcą sieci, ale po zapoznaniu się z wynikami Reala i oferowaną ceną zrezygnowaliśmy z zakupu – mówi Jean Anthoine. Na polskim rynku działa ok. 150 tys. sklepów, podczas gdy we Włoszech jest ich dwa razy mniej przy 20 mln mieszkańców więcej.

Nowościami w sklepach Carrefour będą wprowadzane w supermarketach strefy dedykowane rodzinom oraz miejsca z dostępem do bezpłatnego internetu. Część punktów przejdzie remodelling – na pierwszy ogień pójdą placówki w Kaliszu, Olsztynie i Sochaczewie. Firma kładzie nacisk na otwarcia mniejszych sklepów – w formacie express. Zwiększy to jej obecność na osiedlach dużych miast i w mniejszych miejscowościach. Tym samym Carrefour zagrozi Jeronimo Martins, właścicielowi dyskontowych Biedronek, która jest obecnie niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o liczbę placówek w tych lokalizacjach.

Strategia Carrefoura zakłada także różnicowanie asortymentu i wystroju swoich sklepów w każdym typie lokalizacji. – Wiadomo, że warszawski klient Carrefoura w Galerii Wileńskiej i w Arkadii dysponuje innym budżetem i innymi oczekiwaniami. Naszym priorytetem nie jest trzymanie jednolitego standardu we wszystkich sklepach w zakresie ich wyglądu i produktów. Najważniejszy jest wynik placówki, a ten zapewni m.in. sprzedaż lokalnych produktów – twierdzi Anthoine.

(dw)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €