Biznes? Zrób to sam

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rok 2012 Bricomarché może zaliczyć do udanych: ponad 10,5 proc. wzrost obrotów, rosnący udział w rynku i coraz większy zasięg sieci...
W Polsce zanotowaliśmy obroty rzędu 884 mln zł, otworzyliśmy 8 sklepów, a wszystko w dosyć niesprzyjających warunkach ekonomicznych. Trzeba pamiętać, że artykuły dla majsterkowiczów, czy ogrodników nie są produktami pierwszej potrzeby. W naszej sieci także obserwujemy zmiany zachowań klientów, którzy kupują mniej, jednak są to zakupy bardziej dostosowane do ich potrzeb. Wartość rynku DIY (ang. do it yoursefl – zrób to sam) w Polsce jest szacowna na ok. 38 mld zł i w ciągu roku wzrósł o ok. 30 proc. Zmienia się również struktura tego rynku, obecnie o połowie zakupów dokonywanych w naszych sklepach decydują kobiety, podczas gdy jeszcze siedem lat temu o zakupach decydowali głównie mężczyźni (63 proc.).

W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów zapowiadała zwiększenie zasięgu swoich sieci i wejście do województw wschodnich. Jak wygląda teraz rozwój sieci w tym regionie Polski?
Grupa Muszkieterów działa obecnie w 14 województwach. Nasze sklepy są zlokalizowane głównie na terenie zachodniej i centralnej Polski, ale sieć stopniowo rozwija się również na wschodzie naszego kraju. Strategia rozwoju zarówno sklepów typu „dom i ogród” Bricomarché, jak i supermarketów spożywczych Intermarché zakłada ekspansję głównie w małych i średnich miejscowościach liczących 20-70 tys. mieszkańców. Dziś w Polsce działa 89 sklepów Bricomarché, tylko w tym roku otworzyliśmy 3 nowe supermarkety – w Barlinku, Nisku i Tomaszowie Lubelskim, a do końca tego roku chcielibyśmy otworzyć 17 sklepów. Jeśli nam się uda, to za kilka miesięcy będziemy świętować otwarcie 100. sklepu Bricomarché. Na razie pracujemy nad poprawą rozpoznawalności marki w Polsce wschodniej, gdzie Grupa Muszkieterów była dotychczas słabo rozpoznawalna.

W jaki sposób Bricomarché chce zawalczyć o klienta i miejsce na rynku?
Stawiamy na reklamy produktowe i umacnianie wizerunku. Wprowadzamy także kolejne produkty marek własnych – są to farby do wnętrz Nuance i pokarm dla zwierząt Apiron. Zwłaszcza ten drugi rynek wydaje się obiecujący i chcemy zaistnieć na nim w najbardziej odpowiednim momencie.

Wprowadzacie również nowy format sklepu Bricomarché. Na czym on polega?
Nowy koncept ma dwie wiaty – po lewej stronie znajduje się wiata na materiały budowlane z możliwością wjazdu samochodem i osobną kasą. Po prawej stronie jest wiata na wyposażenie ogrodu, a obok niej jest plac z ogrodem zewnętrznym. Wewnątrz wydzielone są przestrzenie, w których klienci mogą dokonywać zakupów dla przyjemności oraz zakupów koniecznych.

Rozmawiała (mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €