Polacy lubią convenience

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Został pan prezesem Makro Cash & Carry pod koniec ubiegłego roku. Czy pana misja będzie różnić się od zadań pana poprzednika, Sylweriusza Farugi? Jakie zadania stawia Pan przed sobą jak szef polskiej części Makro?
Moje cele są spójne z misją mojego poprzednika. Jesteśmy niezmiennie skupieni na multikanałowej działalności w obszarze B2B, konsekwentnie działamy na rzecz stabilnego rozwoju takich obszarów jak usługa dostaw, e-commerce, czy sieć Odido. Wobec trudnej sytuacji panującej obecnie na rynku, nasi klienci (z sektora tradycyjnego handlu, horeca, biura, usługi) znajdują się pod dużą presją. Wyzwaniem dla Makro jest dostarczenie optymalnych rozwiązań, które zapewnią im stabilny rozwój.

Czy franczyzobiorcy sieci Odido mogą spodziewać się zmian w zakresie współpracy z franczyzodawcą?
Weryfikujemy swój model franczyzowy i konsultujemy się z naszymi partnerami, a kiedy jest to konieczne, wprowadzamy zmiany. Taki proces jest niezbędny, szczególnie wobec konkurencji panującej na rynku.

Jak według pana wyglądać będzie przyszłość polskiego rynku FMCG? Czy małe, osiedlowe sklepy spożywcze są w stanie stawić czoła konkurencji?

W kontekście przyszłości sektora tradycyjnego handlu, takie sieci jak Odido dysponują odpowiednimi kompetencjami i zasobami, aby w widoczny sposób podnieść konkurencyjność sklepów. Oferujemy swoim franczyzobiorcom cały wachlarz narzędzi, począwszy od zintegrowanego łańcucha dostaw, a skończywszy na narzędziach marketingowych.

Kogo wskazałby pan jako główną konkurencję dla przedsiębiorców działających pod szyldem Odido? Czy są to inne sieci franczyzowe, dyskonty, a może supermarkety?
Obecnie można zaobserwować rosnąca popularność takich trendów konsumenckich jak convenience shopping (zakupy w małych, osiedlowych sklepach – przyp. red.), czy potrzeba bliskości kanału usługowo-handlowego. W tym kontekście w dłuższej perspektywie Odido ma do odegrania ważną rolę.

Sieć Odido notuje w ostatnich dwóch latach wysokie tempo wzrostu. Czy uda się je utrzymać? Jakie są plany dotyczące otwarć na 2013 i 2014 rok?
Chciałbym podkreślić, że jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że utrzymując wysokie tempo rozwoju, zachowujemy jednocześnie wysoką dbałość o jakość. Zamierzamy skupiać się na standardzie sklepów należących do sieci Odido.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €