Czas na dobrą herbatę
Mimo wielkiego powodzenia "ekspresowej", w latach 90. pojawiły się w Polsce specjalistyczne sklepy z herbatami
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Powiększa się grono amatorów wysokogatunkowych herbat. Coraz więcej osób odwiedza herbaciarnie. Sklepów też jest sporo, a ich właściciele się znają. - Nie ma w tym nic dziwnego, że patrzymy sobie na ręce, ale też nie powinno nikogo dziwić, że powstają nowe sklepy. I dla nich jest miejsce na rynku, bo każdy ma inną strategię sprzedaży – powiedział Rzeczpospolitej Andrzej Latoszek, dyrektor polskiego Demmer's Teahouse.
Warszawski Demmer's jest partnerem franchisingowym austriackiej firmy o tej samej nazwie. - Franchising obniża ryzyko upadłości. Kiedy sam wchodzisz na rynek, jesteś narażony na popełnianie błędów. Unikasz tego, korzystając z doświadczenia innych - twierdzi Andrzej Latoszek. Także Whittard wybrał franchising.
Właściciel marki ma jednak określone wymagania, które najmujący powinien spełniać. Sklep ma wystrojem przypominać główną placówkę. Fasada warszawskiego Demmer'sa jest więc kopią wiedeńskiej. Puszki do przechowywania herbaty sprowadzono z Austrii. Podobnie jest z Whittardem, gdzie kolor półek jest identyczny, jak w brytyjskim sklepie. Franchisingiem zainteresował się sklep Herbaty Świata i wykorzystał wiedzę krakowskiej firmy Akso. Zaopatruje ona wiele sklepów w całej Polsce, dostarcza opakowania ze znakiem firmowym i instaluje pojemniki do przechowywania herbaty.
Żeby zostać partnerem franchisingowym, trzeba mieć pieniądze i to całkiem spore. Elżbieta Kaczorowska, właścicielka warszawskiego Whittarda, powiedziała, że jeśli zamierza się współpracować z brytyjską firmą, trzeba dysponować kwotą 25 tys. GBP na jednorazowy zakup towaru. Do tego dochodzą naturalnie wydatki na wystrój, wynajęcie lokalu, podatki.
Sklepy herbaciane rzadko pozwalają sobie na przeceny czy obniżki. - Sklep nie jest supermarketem, który ściąga klientów z małą ilością gotówki. A zakup herbaty - to nie pogoń z koszykiem między regałami - twierdzi jeden z właścicieli Świata Herbat.
W każdym sklepie sprzedawcy są przeszkoleni. Doradzą dobór czajnika, powiedzą, w jakich warunkach należy przechowywać herbatę. W Sikkimie, Demmer'sie, Whittardzie do każdej puszki można zajrzeć, powąchać herbatę, asystować przy jej parzeniu. Dzięki temu, jak twierdzą właściciele, klient wie, jak przygotować napój w domu, by nie zepsuć jego smaku.
Sikkim na rozpoczęcie sezonu herbacianego (kwiecień-maj) wystawia skrzynie z herbatą przed sklep i zachęca przechodniów do zakupu po cenach prawie hurtowych. Demmer's przygotowuje herbaciane upominki z okazji rozmaitych uroczystości. Stoiska z herbatą pojawiają się na różnych imprezach, takich jak na przykład urodziny Królowej Matki na 30 piętrze Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Więcej: Magdalena Górska, Rzeczpospolita, 30 marca 2002, s.3Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...