Szczypanie największego

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
W rozmowie z Rzeczpospolitą Maciej Topolski, rzecznik kieleckiego Kolportera mówi:
- Ruch ma powody do zdenerwowania, bo traci rynek, ale my nie stosujemy żadnych metod, które nie byłyby zgodne z zasadami wolnej konkurencji i fair play. Jedyna metoda, aby nie poddać się recesji, to zwiększanie udziałów w rynku. Tylko w ten sposób można nadrobić spadek sprzedaży w poszczególnych punktach.

Firma, która od kilku lat zajmuje w kolportażu prasy drugą po Ruchu pozycję, nie ukrywa, że w walce o rynek stara się przeciągnąć na swą stronę kioskarzy współpracujących z konkurencją, w tym z Ruchem.

Ubiegłoroczne wyniki firmy dowodzą skuteczności tej taktyki; zajmujący się dystrybucją prasy Kolporter SA zwiększył swe przychody ze sprzedaży do 651 mln zł (z 636 mln zł w 2000 r.), a zysk netto do ok. 7 mln zł. Cała grupa Kolportera (8 spółek) zanotowała ponad 1,1 mld zł przychodów ze sprzedaży (przy 917 mln zł w 2000 r.) i ponad 11 mln zł zysku netto (7 mln zł w 2000 roku).

Co prawda, przychodami i udziałem w rynku nie dorównuje Ruchowi, który w ubiegłym roku przy 3,8 mld zł przychodów oceniał swój udział w kolportażu na ok. 58 proc., ale już zysk netto kieleckiej spółki był wyższy.

Kolporter SA zaopatruje w prasę ok. 17 tys. punktów sprzedaży - w tym większość sieci hipermarketów i stacji benzynowych - i prowadzi sieć franchisingową ok. 200 Saloników Prasowych. Swój udział w rynku kolportażu ocenia już na ok. 30 proc.

W ubiegłym roku chęć udziału w prywatyzacji Ruchu zadeklarował Kolporter. Maciej Topolski zapewnia, że jego firma ma możliwości technologiczne i kapitałowe, aby przystąpić do tej prywatyzacji; wiele instytucji finansowych chce prowadzić wspólne inwestycje z Kolporterem. - Nie możemy mówić o konkretnych deklaracjach, skoro nie wiadomo, kiedy nowy przetarg będzie ogłoszony i jakie będą jego warunki - dodaje Topolski.

Więcej: Anita Błaszczak, Rzeczpospolita, 30 kwietnia 2002, s.5
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €