Firma u twych stóp

Wydawałoby się, że franczyza i medycyna nie występują razem. Podologia.pl udowadnia, że to możliwe.
Podologia jest dziedziną zajmującą się usługami medycznymi i profilaktyką w obrębie stóp i kończyn dolnych. Usługi sieci Podologia.pl rozwijane są zarówno w kierunku ortopedycznym (badania komputerowe stóp oraz zaopatrzenie we wkładki indywidualne), jak i specjalistycznej pielęgnacji stóp (od kosmetologii podologicznej do profesjonalnych zabiegów w obrębie stopy).
- W jednym miejscu skupiamy kompleksowe działanie - profilaktykę, diagnozę oraz leczenie – tłumaczy Marcelina Bitenc, dyrektor ds. rozwoju w Podologia.pl.
Podologia.pl została wyodrębniona z firmy Spondylus, zespołu specjalistów - lekarzy, fizjoterapeutów, techników ortopedii i rehabilitantów - którzy od ponad 20 lat specjalizują się w zakresie diagnozowania, leczenia i profilaktyki wad postawy oraz prowadzenia procesu rehabilitacji.
Koncept franczyzowy Podologia.pl został opracowany w dwóch formatach różniących się kwotą inwestycji oraz zakresem świadczonych usług.
- Tańszy z nich dotyczy gabinetu, w którym partner zajmuje się jedynie diagnostyką komputerową oraz sprzedażą produktów komplementarnych: wkładek indywidualnych, obuwia profilaktycznego oraz kosmetyków do stóp. W tym wypadku kwota inwestycji zamknie się w 19 tys. zł – tłumaczy Marcelina Bitenc. – Kompleksowe centrum podologii to natomiast koszt sięgający 85 tys. zł. W obu przypadkach można spodziewać się, że placówka zacznie zarabiać na koszty po sześciu miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Kto może zostać przystąpić do sieci? Franczyzodawca nie wymaga od kandydatów kwalifikacji medycznych. Podstawowym warunkiem jest zaangażowanie we własny biznes.
- Biznes może być prowadzony przez osoby merytorycznie przygotowane (fizjoterapeuta lub podolog lub lekarze ortopeda itp.), ale też osoby, które chcą poprowadzić gabinety Podologia.pl poprzez zatrudnienie kadry medycznej. Zależy nam przede wszystkim na przedsiębiorczości i aktywności w pozyskiwaniu klientów – mówi Bitenc. – Mamy komplementarnie przygotowany system szkoleniowy, który realizujemy i oceniamy w naszych gabinetach. Mamy również doświadczenie w zakresie rekrutacji kadry.
Jej zdaniem rynek, na którym wchodzi Podologia.pl jest w Polsce bardzo młody, ale jednocześnie odznacza się niską konkurencyjnością.
- -W Polsce działają dwa duże centra podologiczne: w Łodzi i Warszawie, lecz nie spotkałam takich, w których jednocześnie prowadzona byłaby diagnostyka, zaopatrzenie ortopedyczne, rehabilitacja oraz zabiegi w zakresie specjalistycznej pielęgnacji stóp. Dla naszych kandydatów przygotowaliśmy również kolejne szczeble rozwoju gabinetów, które realizujemy w naszym centrum podologii, dotyczące zarówno zwiększenia gamy usług medycznych, jak i asortymentu – przyznaje Bitenc.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej