Kadry pod kontrolą

Outsourcing personalny zyskuje coraz większą popularność, także wśród sieci franczyzowych - mówi Monika Lorenc, specjalista ds. personalnych Smart MBC.
Smart MBC proponując firmom tzw. outsourcing personalny, obniża koszty obsługi kadrowo-płacowej pracowników. W jaki konkretnie sposób?
Oferujemy swoim klientom usługę administracji pracowników, która umożliwia przeniesienie obsługi kadrowo-płacowej poza struktury firmy. Dzięki naszym rozwiązaniom pracodawca nie ponosi m.in. kosztów związanych z zatrudnieniem osób odpowiedzialnych za każdy odrębny obszar HR. Przede wszystkim dajemy możliwość zatrudnienia pracownika w okresie próby, dzięki czemu pracodawca zyskuje czas i nie ponosi ryzyka związanego z okresem wypowiedzenia. Pracownik natomiast dąży do uzyskania najlepszych rezultatów w pracy.
Jak przebiega współpraca Smart MBC z klientem?
Nie istnieje jeden uniwersalny sposób postępowania, który zadowoli każdego klienta. Każdy człowiek z natury jest inny, tak też w tym przypadku każdy klient ma inne oczekiwania co do współpracy z nami. Drogą do sukcesu jest poznanie kultury organizacyjnej firmy oraz jej oczekiwań, co pozwala nam stworzyć najkorzystniejszy model współpracy.
Czy koszty outsourcingu personalnego są niższe, niż np. samodzielne prowadzenie rekrutacji przez właściciela firmy?
Należałoby tutaj odróżnić dwa odrębne od siebie pojęcia rekrutacji i outsourcingu personalnego. Rekrutacja może być dla pracodawcy uciążliwa ze względu na konieczność zaangażowania dodatkowych pokładów energii i pieniędzy potrzebnych na znalezienie odpowiedniego kandydata. Pracodawca korzystający z usług Smart MBC oszczędza także czas, który musiałby poświęcić na spotkania i rozmowy. Biura rekrutacyjne natomiast posiadają już rozbudowane bazy kandydatów oraz pakiety ogłoszeń. Outsourcing personalny w Smart MBC daje możliwość połączenia rekrutacji wraz z obsługą kadrową pracownika. Korzystając z takiego rozwiązania pracodawca ma szansę zaoszczędzić nawet do 30 proc. wydatków kadrowych w skali roku.
Czy outsourcing personalny to usługa popularna na rynku polskim?
Outsourcing personalny zyskuje coraz większą popularność wśród firm na terenie całego kraju, w tym w firmach franczyzowych. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Rynku Outsourcingu prawie 47 proc. przedsiębiorstw korzysta ze zlecania firmom zewnętrznym usług, które nie są ich kluczową działalnością. Liczne spotkania oraz konferencje, w których uczestniczymy, utwierdzają nas w tym, że zainteresowanie tą usługą rośnie.
Czy usługi outsourcingu mogą w szczególny sposób wesprzeć franczyzodawców i franczyzobiorców?
Współpraca z firmą zewnętrzną, taką jak Smart MBC, pozwala franczyzodawcy uniknąć błędnych inwestycji w zasoby ludzkie i ograniczyć koszty z tym związane. Firma może skupić się na głównym profilu swojej działalności. Jednym z naszych głównych klientów jest sieć sklepów franczyzowych. Fakt, że polecają nas kolejnym firmom jest najlepszym dowodem ich zadowolenia.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej