Redakcja na licencji

Franczyzobiorcy Extra Media wydają prasę lokalną. Czy wytrzymają konkurencję mediów elektronicznych?
Spółka Extra Media specjalizuje się w wydawaniu bezpłatnych gazet lokalnych. Do współpracy postanowiła zaprosić franczyzobiorców, którzy również wcielą się w rolę wydawców i będą odpowiedzialni za merytoryczny kształt gazety, pozyskiwanie reklam oraz kolportaż. Obecnie tytuły należące do Extra Media ukazują się w 55 miastach w kraju i za granicą.
- Jesteśmy obecni w dużych aglomeracjach (dawne miasta wojewódzkie), jak i w miastach liczących 50 tys. oraz 20 tys. mieszkańców. Nasze „zamorskie” tytuły ukazują się w Holandii, a do niedawna też w Belgii, choć tam tytuł jest zawieszony ze względu na reorganizację – mówi Iwona Gałkowska - Rodys, prezes spółki.
Przystąpienie do systemu wiąże się z uiszczeniem opłaty wstępnej w wysokości 1,7 tys. zł netto. W zamian partnerzy zyskują dostęp do szkoleń z zakresu redagowania gazety, reklam oraz PR. Poznają też szczegóły dotyczące kolportażu i druku. Franczyzodawca podkreśla, że choć doświadczenie w pracy na rynku wydawniczym nie jest konieczne, to bez wątpienia franczyzobiorcom, którzy je posiadają będzie o wiele łatwiej prowadzić biznes. Partnerzy muszą bowiem koordynować kwestie redakcyjne, sprzedażowe i wydawnicze.
- Najchętniej gdyby przedsiębiorca miał wiedzę ze wszystkich tych dziedzin, ale wiadomo, że jedna osoba nie podoła składaniu gazety i zajmowaniu się marketingiem. Zalecamy by wydawca miał zaplecze kadrowe w postaci dziennikarzy oraz handlowców, dla których organizujemy odpowiednie szkolenie – tłumaczy Gałkowska - Rodys.
Extra Media organizuje swoją sieć w momencie dość trudnym dla tradycyjnego rynku wydawniczego. W 2011 roku w skali globalnej przychody z reklam w internecie przewyższyły te z reklam publikowanych w gazetach tradycyjnych.
- Jeśli mówi się o kryzysie w prasie, to da się go zauważyć głównie w prasie płatnej. My widzimy coraz większy sens w tworzeniu bezpłatnych tytułów lokalnych – zapewnia Gałkowska - Rodys. - Gazety są łatwo dostępne, mają swoje miejsce w lokalnej społeczności, budują trwałe relacje z czytelnikami, reagują na potrzeby miejscowych społeczności, są rozpoznawalne, a pod względem cennika reklamowego konkurencyjne względem prasy płatnej.
Jakich zatem przychodów mogą spodziewać się partnerzy? Zdaniem Iwony Gałkowskiej - Rodys, przy odpowiednim zaangażowaniu franczyzobiorcy projekt okaże się na tyle dochodowy, że da mu poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa finansowego.
- Najtrudniejsze są początki, jak we wszystkim, ale wspieramy naszych franczyzobiorców na różne sposoby. Jeśli tworzenie gazety potraktuje się jak prowadzenie własnego biznesu, o który się dba – to z pewnością będzie to owocny biznes. Nie tylko pod względem finansowym – przyznaje Gałkowska - Rodys.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej