Eastbridge rozbuduje sieć

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
- Do końca 2002 r. planujemy otwarcie pięciu nowych sklepów - dwóch w nowych warszawskich galeriach Wola Park i Warszawa Wileńska oraz po jednej w Krakowie, na Śląsku i na Wybrzeżu. Jeżeli zrealizujemy plan, pod koniec roku będziemy mieli 11 sklepów – powiedział Pulsowi Biznesu Maciej Dyjas, prezes ds. operacji detalicznych i rozwoju Eastbridge Group. Plany rozwoju marki zakładają otwieranie co najmniej 5 placówek rocznie.

- Otwarcie jednej placówki o przeciętnej powierzchni 1000 mkw. to wydatek rzędu 3 mln zł - wyjaśnia Maciej Dyjas. - W miastach, w których otwieramy nasze sklepy, udział Smyka w rynku wynosi od kilkunastu do 20 proc. W praktyce, jedynym naszym konkurentem w tym segmencie są hipermarkety. Nasza oferta, nie będąc droższa, jest jednak lepsza jakościowo i kompleksowa, a towary skoncentrowane są w jednym miejscu, ponieważ w ramach działalności marki Smyk zajmujemy się tylko artykułami dla dzieci - podkreśla Maciej Dyjas.

Utrzymanie prestiżu marki wiąże się m.in. z prowadzeniem sklepów w atrakcyjnie położonych obiektach handlowych.
- Interesują nas miasta liczące ponad 100 tys. mieszkańców. Nie chcemy prowadzić sklepów o powierzchni mniejszej niż 600 mkw., gdyż wtedy nie możemy zaoferować całej gamy artykułów. W mniejszych miastach po prostu nie znajdziemy aż tylu klientów, aby opłacało się prowadzić sklepy o odpowiedniej dla nas wielkości. Ograniczanie asortymentu nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ zmniejsza grupę zainteresowanych - wyjaśnia Maciej Dyjas.

Najlepsza lokalizacja dla Smyka to sklepy w centrum miasta lub nowoczesne galerie handlowe.
- Ostatnio najbardziej interesują nas galerie handlowe. Jako najemca ściągający do obiektu dużą liczbę klientów, dostajemy wiele ofert powierzchni do wynajęcia. Jesteśmy jednak wybredni, ponieważ wydajemy dużo pieniędzy na otwarcie placówki i jej promocję. Zależy nam więc, aby po kilku latach nie znaleźć się w sytuacji, w której będziemy zmuszeni zlikwidować sklep, bo galeria handlowa przestaje funkcjonować - podkreśla Maciej Dyjas.

Na etapie analizy atrakcyjności zaoferowanej lokalizacji właściciele Smyka biorą pod uwagę głównie wielkość obiektu handlowego, jego położenie w mieście oraz branże i marki pozostałych najemców.
- Ponieważ podpisujemy umowy najmu co najmniej na 7 lat, musimy mieć pewność, że klasa obiektu przyciągać będzie wielu klientów. Obiekt, do którego wejdziemy, musi być nowoczesny, najlepiej typu centrum handlowo-rozrywkowe, z dobrym dojazdem. Musi też zapewniać przemyślany i interesujący dla klientów wybór sklepów - dodaje Maciej Dyjas.

Więcej: Agnieszka Janas, Puls Biznesu, 3 kwietnia 2002, s.29
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €