Wynik do powtórki

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W 2012 roku Komex, właściciel sieci sklepów z odzieżą, obuwiem i akcesoriami dziecięcymi pod marką 5.10.15, uruchomił 49 salonów franczyzowych – w tym roku firma chce powtórzyć ten wynik.

- Zgodnie z przyjętą strategią, nowe sklepy franczyzowe będą powstawać w większości w miejscowościach liczących do 50 tys. mieszkańców. Nie zamykamy się jednak na rozmowy o lokalizacjach znajdujących się w większych miastach – mówi Marek Czupryna, prezes zarządu spółki Komex. - Tylko w ostatnich miesiącach rozpoczęły działalność sklepy m.in. w Jarocinie, Bełchatowie, Jędrzejowie, Oławie, Żarach i Stargardzie Szczecińskim, na drugi kwartał zaplanowaliśmy kolejne otwarcia, m.in. w Łosicach, Kostrzynie nad Odrą, Piastowie oraz Rumi.

Oprócz wspierania partnerów przy nowych otwarciach, firma robi porządki w sieci własnych placówek. Renegocjuje umowy z centrami i galeriami handlowymi, w niektórych przypadkach zmienia lokalizacje salonów.

- Wchodzimy w lata, gdzie część umów najmu trwających 5 lub 10 lat kończy się. Tam gdzie umowa naturalnie wygasa, a nie ma możliwości porozumienia się co do warunków współpracy, podejmujemy decyzję o wyjściu z danego obiektu. Jako 5.10.15 znamy swoją wartość dla centrum handlowego i mamy swoje wymagania. Tam, gdzie podpisywane umowy są zgodne z naszymi oczekiwaniami wprowadzamy nowy koncept sklepu. Tylko w ostatnich miesiącach odnowiliśmy sklepy w znanych warszawskich centrach handlowych: Wileński, Wola Park, Janki – mówi Marek Czupryna.

Firma postawiła również na rozwój poza granicami kraju – w tym roku na celowniku jest rynek rosyjski, gdzie rozwija sieć franczyzową. Pierwszy sklep 5.10.15 działa już w Jakucku, kolejny powstaje w Kaliningradzie. Docelowo w 2013 roku na rynku rosyjskim powstanie 10 salonów z odzieżą 5.10.15.

– Rosyjskie salony nie będą się niczym różnić od polskich odpowiedników: ten sam wystrój, asortyment i przekaz – mówi prezes spółki Komex. - Potencjał rynku rosyjskiego jest ogromny. Liczba naszych placówek za wschodnią granicą będzie rosła. W ciągu kilku lat planujemy stać się tam rozpoznawalnym graczem.

Firma prowadzi również sklep internetowy.

- Rozwijany przez nas nowy kanał dystrybucji online funkcjonuje równie dobrze jak sklepy franczyzowe i notuje znaczący wzrost obrotów rok do roku - mówi Marek Czupryna.

Placówki franczyzowe 5.10.15 działają od 2008 roku (wcześniej Komex otwierał wyłącznie sklepy własne). Obecnie pod logo sieci działa 115 sklepów własnych i 106 franczyzowych. Firma uruchamia placówki własne w galeriach handlowych dużych miast, w miastach do 50 tys. mieszkańców sklepy prowadzą franczyzobiorcy. Opłata licencyjna wynosi 15 tys. złotych, do tego dochodzi koszt adaptacji lokalu w wysokości ok. 800 zł za m2. Dodatkowo Komex wymaga zabezpieczenia w postaci weksla oraz depozyt zwrotny w wysokości 20 tys zł.

(awh)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €