Pacjent wskaże drogę
Słuchamy głosu klientów, którzy podsuwają naszym farmaceutom pomysły na kolejne obszary rozwoju - mówi Katarzyna Józefiak-Piróg, dyrektor ds. ekspansji aptek Dbam o Zdrowie.
W sieci Dbam o Zdrowie działa ponad 1 tys. aptek. W jaki sposób udało się Państwu stworzyć tak liczną sieć?
Sieć franczyzowa DOZ rozwija od 2009 roku. Każdego roku na przyłączenie do naszej sieci decyduje się ponad 100 prywatnych przedsiębiorców prowadzących już własne apteki bądź dopiero poszukujących swojego miejsca w aptecznym biznesie. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która zaproponowała prywatnym przedsiębiorcom działającym w branży farmaceutycznej zrzeszenie się i występowanie pod wspólnym szyldem. „Pomarańczowe apteki”, jak nazywają nas pacjenci, można znaleźć na terenie całego kraju. W sieci działa ponad 600 naszych aptek i 480 punktów prowadzonych przez franczyzobiorców.
W styczniu ubiegłego roku weszła w życie tzw. Ustawa refundacyjna wprowadzająca m.in. sztywne ceny na leki refundowane oraz zakaz reklam aptek. W jaki sposób nowe przepisy wpłynęły na sytuację aptek?
Nie da się ukryć, że wejście w życie ustawy spowodowało spadek rentowności w segmencie detalicznym. Trudniejsze chwile nie ominęły także naszej sieci i w efekcie zmiany sytuacji na rynku musieliśmy zamknąć kilka nierentownych aptek. Postanowiliśmy jednak szukać kolejnych obszarów, które możemy wypełnić swoją ofertę i gdzie możemy odnieść sukces. Wiele z nich wskazują nam sami pacjenci, którzy dzielą się swoimi przemyśleniami z naszymi farmaceutami.
Zmiana sytuacji na rynku z pewnością miała również wpływ na rozwój Państwa sieci aptek.
Faktycznie, ale patrząc na to z perspektywy rozwoju sieci, były to zmiany pozytywne. Sytuacja na rynku skłoniła dużo większą liczbę aptekarzy do przyłączenia się do naszej sieci. Prognozujemy, że w tym roku liczba franczyzobiorców jeszcze bardziej wzrośnie, mamy nadzieję, że będzie to kilkuset nowych partnerów. Mamy świadomość, że są to bardzo ambitne założenia, jednak analizując sytuację na rynku wyraźnie widzimy, że coraz więcej przedsiębiorców szuka możliwości redukcji kosztów i poprawy oferty handlowej. My możemy im zaoferować rozwiązania, które odpowiadają współczesnym pacjentom.
Rozmawiała (mak)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

