Boso przez biznes

O zaletach nowatorskiego obuwia oraz budowie sieci sprzedaży opowiada Damian Nowak, dyrektor handlowy marki 5palców.
Kiedy i gdzie powstały buty z palcami oferowane przez markę 5palców?
Obuwie z palcami to pomysł pewnego młodego Włocha, Roberta Fliri. Idea była prosta – anatomiczny but, który jest na stopie drugą skórą, upina ją, lecz nie krępuje. Wcześniej nie słyszano o butach, w których palce są od siebie odseparowane.
Jakie korzyści niesie z sobą noszenie takich butów?
Przede wszystkim wpływają na wzmocnienie mięśni stóp i dolnych partii nóg, dbając o ich ogólny stan zdrowia. Ponadto poprawiają zakres ruchu stawów, stymulując funkcje neurologiczne odpowiedzialne za wyczucie równowagi i zręczność. W skrócie - Vibram FiveFingers to okazja do chodzenia boso na co dzień, a przecież wszyscy wiemy jakie to zdrowe. Widzimy ogromne zainteresowanie ze strony środowiska sportowego (trenerzy, zawodnicy, w tym wielu medalistów) i medycznego (lekarze ortopedzi, podolodzy, fizjoterapeuci). Są polecane rekonwalescentom, ale także osobom niekonieczne aktywnym ruchowo, a mimo to przywiązującym wagę do ogólnego stanu zdrowia.
Gdzie w Polsce można zakupić takie buty?
Sprzedajemy dużo obuwia przez internet, wysyłki zakupionych butów realizujemy głównie do Wrocławia, Poznania, Szczecina czy Trójmiasta. Wirtualny zakup bywa jednak dość trudny, zwłaszcza w kwestii dokładnego dopasowania. Dlatego też staramy się przenieść biznes do tradycyjnego kanału sprzedaży. Rozwój w wymienionych wcześniej miastach to nasz priorytet, ale chcemy jednocześnie pozyskać partnera biznesowego w każdym większym mieście.
Dlaczego zdecydował się pan rozwijać firmę poprzez franczyzę?
Przez prawie 9 lat byłem odpowiedzialny za rozwój dużych zagranicznych sieci sklepów odzieżowych w Polsce i w krajach bałtyckich. Dzięki temu poznałem zasady ich funkcjonowania, a także posiadłem sporą wiedzę na temat rynku powierzchni komercyjnych. Teraz chciałbym wykorzystać to doświadczenie w tworzeniu własnego projektu 5palców.
rozmawiał (boa)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej