Biuro nieruchomości, nie ogłoszeń

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przed przystąpieniem do sieci Re/Max zdobyła pani już ponad dwuletnie doświadczenie w pracy na rynku pośrednictwa. Co skłoniło panią do wyboru biznesu na licencji?
Wcześniej, jak większość biur nieruchomości, pracowaliśmy w modelu standardowym, czyli na tzw. umowach otwartych. W przypadku takich umów właściciel nie jest zobligowany do współpracy tylko z jedną agencją, ale może podpisać umowę z kilkoma. Założenie jest takie, by wzajemna konkurencja między agencjami doprowadziła do szybszego znalezienia klienta. Tymczasem realia pokazują, że oferty giną w gąszczu innych. Pośrednicy nie chcą ponosić ryzyka inwestując w promowanie oferty, bo mają świadomość, że klient może dokonać zakupu poprzez inne biuro. Traci na tym i klient, i pośrednicy, bo wiele transakcji nie jest zawieranych.

Wraz z przystąpieniem do Re/Max pani biuro odeszło od umów otwartych?
Tak. Działając pod swoim szyldem stosunkowo nie długo (2,5 roku) przyznam nieskromnie, że udało nam się zdobyć dużą rozpoznawalność na rynku Częstochowskim. Mimo tego potrzebowaliśmy inspiracji, nowego spojrzenia, czegoś, co pobudzi nas do działania. Już wcześniej miałam świadomość, że model oparty o umowy otwarte rodzi spore ograniczenia. Jednak sprzedaż w oparciu o umowy z klauzulą wyłączności wymaga umiejętności i sprzedażowego know-how, których my nie posiadaliśmy. Chcieliśmy uczyć się od Re/Max. Już po podpisaniu umowy franczyzowej wzięłam udział w szeregu szkoleń, które bardzo ułatwiły nam pracę. Wcześniejsze szkolenia, które wykupiliśmy dla całego biura za 3,5 tys. zł, nie przyniosły takiego efektu.

Co jeszcze zmieniło się w systemie pracy pani biura?
Z chwilą wejścia w Re/Max świat pośrednictwa przewrócił nam się do góry nogami. Po trzech miesiącach obecności w sieci mogę powiedzieć, że świadomie pracujemy dla naszych klientów. Jesteśmy biurem nieruchomości, a nie biurem ogłoszeń. Agenci przyjmują przemyślane zobowiązania. Co najważniejsze, oni i my możemy oszacować zysk na najbliższe tygodnie. Jednak komfort pracy zawdzięczamy przede wszystkim pracy w oparciu o umowy z klauzulą wyłączności.

Re/Max to duża marka międzynarodowa, ale w Polsce jej świadomość wciąż nie jest zbyt wysoka. Czy to nie stanowiło ryzyka przy wyborze franczyzy z pani punktu widzenia?
Wybierając partnera biznesowego braliśmy pod uwagę przede wszystkim doświadczenie franczyzodawcy w budowaniu i rozwoju sieci franczyzowej oraz doświadczenie w branży pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Kolejnym istotnym elementem był dla nas sprawdzony model działania, który pozwoliłby nam wyróżnić się na tle konkurencji. Duże znaczenie miał również rozbudowany system szkoleń sprzedażowych.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €