Szkołom językowym kończą się dotacje

Wpływa to niższą liczbę klientów. Właściciel Lingua Nova przestrzega przed pochopną decyzją o otwarciu szkoły.
We wrześniu 2012 roku zarządzana przez Bartosza Szyke sieć szkół językowych Lingua Nova liczyła sześć placówek. Franczyzodawca zapowiadał wówczas, że do końca wakacji w 2013 roku uda mu się pozyskać franczyzobiorców na trzy kolejne szkoły. Nie udało się jednak uruchomić żadnej.
- W tej chwili działa sześć szkół. Są zlokalizowane w Warszawie, Białymstoku, Piasecznie, Kaliszu (dwie placówki) oraz na Ukrainie. Cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi biorcami licencji. Szkołę językową rekomendujemy otworzyć z początkiem roku szkolnego, we wrześniu, dlatego dopiero w wakacje będzie można mówić o rezultatach – mówi Bartosz Szyke. - Otwarcie szkoły językowej musi być poprzedzone analizą rynku, znalezieniem odpowiedniej lokalizacji i kadry. Wydaje mi się, że podjęcie decyzji o wejściu do takiej sieci jest dużo trudniejsze, niż podjęcie decyzji o przystąpieniu do sieci handlowej.
Zdaniem franczyzodawcy Lingua Nova rynek usług edukacyjnych należy do najtrudniejszych i najbardziej wymagających. Paradoksalnie, między innymi dlatego, że wielu osobom wydaje się, że jest to łatwa branża, w której biznes można otworzyć bez dużego wkładu finansowego i doświadczenia.
- Nic bardziej mylnego. Patrząc przez pryzmat 15 lat doświadczeń obserwowałem wiele wzlotów i upadków w branży. Wierzę, że jeśli dzisiaj ktoś myśli o otwarciu szkoły językowej, to powinien związać się ze znaną marką. Lingua Nova latami wypracowywała swoje sprawdzone metody nauczania i standardy, które mogą stanowić silny fundament dla osoby chcącej chce otworzyć własną szkołę językową – twierdzi Szyke.
Franczyzobiorca szkoły pod szyldem Lingua Nova musi przygotować się na wydatek rzędu 50 tys. zł. Cena obejmuje licencję na prowadzenie szkoły języków obcych, działania reklamowe, koszt otwarcia placówki.
- Zostawiamy sporo swobody naszym franczyzobiorcom, którzy mogą dopracowywać i dostosowywać nasze standardy do swoich klientów. W tym roku widzimy spore ożywienie i zainteresowanie kursami w Lingua Nova. Aby pomóc naszym słuchaczom, uruchomiliśmy cotygodniowe bezpłatne warsztaty pomagające pokonywać bariery językowe – mówi Szyke.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej