Biznes umeblowany
Abra organizuje spotkania biznesowe dla potencjalnych franczyzobiorców. O szczegółach opowiada Dorota Placzyńska z sieci sklepów meblowych Abra.
Mija pierwsze półrocze 2013 roku? Jak pani je ocenia pod względem rozwoju sieci sklepów meblowych Abra?
Jak dotąd udaje nam się realizować cele związane z rozwojem sieci w pierwszym półroczu. W maju podpisaliśmy trzy umowy franczyzowe, które oznaczają nowe otwarcia w czerwcu i w lipcu. Wcześniej, na wiosnę, pod szyldem Abry rozpoczęły działalność dwa sklepy. Podsumowując, można powiedzieć, że mamy już pięć nowych placówek i liczymy na kolejne otwarcia. Aktualnie, ze względu na atrakcyjność miast, chcemy pozyskać partnera franczyzowego szczególnie w Gnieźnie, Tczewie i w Inowrocławiu. W dniach 5–7 czerwca organizujemy tam spotkania dla kandydatów na franczyzobiorców sieci Abra. Zainteresowane osoby będą mogły spotkać się z nami bezpośrednio, poznać zasady prowadzenia sklepy meblowego na licencji Abry oraz korzyści z inwestycji w nasz koncept franczyzowy.
Gdzie najczęściej Abra otwiera swoje sklepy na licencji? Na jakiej podstawie wybiera lokalizacje?
Interesują nas miasta od 30 do 100 tys. mieszkańców. Każdą lokalizację starannie oceniamy pod kątem powodzenia inwestycji. Przy wnikliwej selekcji lokalizacji, szczególną uwagę zwracamy na to, by dochody z prowadzonego sklepu pozwalały na utrzymanie pozycji rynkowej i były satysfakcjonujące dla naszych partnerów. System sprawdza się w mniejszych miejscowościach, co potwierdza rosnąca liczba multibiorców, którzy drugą placówkę otwierają zazwyczaj po ok. pół roku od otwarcia pierwszej. Aktualnie w ramach sieci Abra funkcjonuje 13 placówek franczyzowych, z czego 9 sklepów należy do multibiorców.
Ile wynosi kwota inwestycji w sklep franczyzowy Abra?
Osoby, które planują przystąpić do sieci Abra, powinny dysponować kwotą ok. 90 tys. zł. Tyle kosztuje remont i wyposażenie sklepu zgodnie z wytycznymi firmy. Na ekspozycję sklepu sieć udziela partnerowi nieoprocentowanego kredytu na 12 miesięcy. Abra nie pobiera opłaty marketingowej, a opłata bieżąca wynosi 500 zł plus 3 proc. od cen zakupu.
rozmawiała (mk)
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

