Sprawdzonych franczyz jest coraz więcej
Biznes na licencji rośnie w siłę – to główny wniosek z konferencji Best Franchise. Jej gościem był prof. Grzegorz Kołodko.
Dwudniowe spotkanie członków Polskiej Organizacji Franczyzodawców w podwarszawskiej Jachrance obfitowało w szkolenia, panele dyskusyjne i wykłady. Licznie zgromadzeni przedsiębiorcy w kuluarowych rozmowach nie kryli entuzjazmu - polska franczyza z roku na rok ma się coraz lepiej.
- Rok 2012 był kolejnym, w którym sieci obroniły się przed kryzysem. Liczba placówek franczyzowych powiększyła się o ponad 3 tys. - mówił Michał Wiśniewski, dyrektor działu doradztwa we franczyzie PROFIT system. - W czasach spowolnienia Polacy szukają nowych możliwości i rozwiązań, a franczyza gwarantuje im możliwość otwarcia własnej firmy pod znaną marką i przy współpracy ze sprawdzonym partnerem.
To właśnie rzetelnych dawców licencji na biznes zrzesza Polska Organizacja Franczyzodawców, która zorganizowała konferencję Best Franchise.
- Przynależność do POF oznacza, że franczyzodawca reprezentuje wysokie standardy działalności i respektuje zasady etyki współpracy w biznesie. Spotkania z cyklu Best Franchise to wyśmienite forum wymiany poglądów i doświadczeń – mówi Monika Dąbrowska, prezes Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
W trakcie konferencji franczyzodawcy rozmawiali o specyfice umowy franczyzy, skutecznych sposobach sprzedaży licencji na biznes, a także sposobach finansowania rozwoju firm franczyzowych. Gościem specjalnym jednego z najważniejszych wydarzeń dla rynku franczyzowego był prof. Grzegorz Kołodko. Ekonomista kreślił schemat powrotu europejskiej gospodarki do dobrej kondycji.
Wideo relacja z konferencji Best Franchise 2013. |
- Prawdopodobieństwo upadku strefy euro jest dziś co prawda większe, niż przed kilkoma laty, ale nie można skazywać wspólnej waluty na ostateczną porażkę. O ile ewentualne opuszczenie strefy przez Cypr nie oznaczałoby jej końca, o tyle rezygnacja Niemiec byłaby już z nim tożsama – stwierdził były wicepremier i minister finansów.
Ekonomista radził też przedsiębiorcom, by w swoich planach ekspansji nie lekceważyli rynków wschodnich. Wydaje się jednak, że franczyzodawcy już wcześniej dostrzegli potencjał wskazany przez prof. Kołodkę, bo najwięcej polskich marek sieciowych wychodzi za granicę właśnie poprzez rynki takie, jak Ukraina i Czechy.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


