Grupa Muszkieterów, zarządzająca handlowymi konceptami Intermarché i Bricomarché, umacnia się na rynku przysklepowych stacji paliw. Uruchomiony w maju punkt w dolnośląskiej Bielawie jest 42. stacją pod szyldem Intermarché w Polsce. Oznacza to, że Muszkieterowie umocnili się na pozycji wicelidera pod względem liczby stacji sąsiadujących ze sklepami. Więcej tego typu placówek ma tylko Carrefour.
Polityka stacji Intermarché zakłada, że ceny dostępnych tam paliw są najniższe w danym mieście. Tak jest również w Bielawie. Kierowcy zatankuję tam benzynę Pb-95, Pb-98, olej napędowy oraz gaz LPG.
- Jako jedyna sieć handlowa, podajemy do publicznej wiadomości, kto jest naszym dostawcą paliw i gazu LPG (Orlen PetroCentrum oraz Gaspol S.A. - przyp. red.) to też wpływa na wzrost wiarygodności i na wybór naszych stacji – mówi Aleksander Hołoga, odpowiedzialny za rozwój stacji Intermarché w Polsce.
Prz stacji działa trzystanowiskowa myjnia samoobsługowa oraz sklepik o powierzchni ok. 90 m2, w którym dostępne są artykuły motoryzacyjne, spożywcze, papierosy i alkohol. Docelowo stacje benzynowe mają funkcjonować przy każdym supermarkecie Intermarché, przy którym będzie możliwe jego uruchomienie.
Najwięcej franczyzowych stacji benzynowych działa pod szyldami PKN Orlen (Bliska i Premium). Jest ich łącznie 430. Drugą co do zasięgu partnerską sieć rozwija BP, w ramach której działa 217 stacji franczyzowych. Trzeci Lotos ma 110 placówek franczyzowych.
Od 1 stycznia 2013 obowiązują nowe przepisy środowiskowe, w myśl których stacje musiały zostać wyposażone w urządzenia do monitorowania wycieków i zabezpieczenia zbiorników. Koszty modernizacji bardzo nadszarpnęły finanse wielu niezależnych przedsiębiorców z branży - średni koszt wprowadzenia zmian wyniósł ok. 100 tys. zł na jedną stację.
(gum)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 181 [author_pid] => 1046 [author_name] => Grzegorz Morawski [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => gmorawski@franchising.pl [author_profile] =>Grzegorz Morawski obserwuje i opisuje rynek pomysłów na biznes od 2009 roku. Jako dziennikarz portalu Franchising.pl i Własny Biznes Franchising opisuje tajniki współpracy we franczyzie, w każdym artykule starając się odpowiadać na nurtujące wszystkich przedsiębiorczych pytanie: jaki biznes się opłaca? Swoje zainteresowania rynkiem franczyzy rozwija w ramach studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Jest autorem publikacji naukowych z zarządzania systemami sieciowymi, a także współtwórcą Raportu o franczyzie PROFIT system. Jego felietony i komentarze można znaleźć również na jego profilu w serwisie Twitter oraz na portalu Natemat.pl.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/GregMoraw [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/grzegorz-morawski-phd-04a198a8/ [author_photo] => Array ( [pid] => 113313 [itemserver_id] => 37087 [img_width] => 225 [img_height] => 300 [path] => e10/d9c/grzegorz-morawski-dziennikarz-franchising.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => grzegorz-morawski ) ) [link] => /artykul/7761/muszkieterowie-pelnym-bakiem/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 76141 [country_item] => pl [description] => Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce opracowany przez PROFIT system, średnia inwestycja we franczyzową stację paliw sięga ponad 2,5 mln zł. [path] => 700/311/sp_bielawa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 221 [itemserver_id] => 25451 ) ) [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 76142 [country_item] => pl [description] => Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce opracowany przez PROFIT system, średnia inwestycja we franczyzową stację paliw sięga ponad 2,5 mln zł. [path] => 670/ee5/stacja-bytom.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 23148 ) ) ) [og_image] => 700/311/sp_bielawa.jpg [article_date_formated] => 31.05.2013 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 76141 [country_item] => pl [description] => Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce opracowany przez PROFIT system, średnia inwestycja we franczyzową stację paliw sięga ponad 2,5 mln zł. [path] => 700/311/sp_bielawa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 221 [itemserver_id] => 25451 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 76141 [country_item] => pl [description] => Jak podaje Raport o franczyzie w Polsce opracowany przez PROFIT system, średnia inwestycja we franczyzową stację paliw sięga ponad 2,5 mln zł. [path] => 700/311/sp_bielawa.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 221 [itemserver_id] => 25451 ) ) [imagesCount] => 1 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Intermarché (Grupa Muszkieterów) [id] => 13 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 32 [link] => /franczyza/13/intermarche-grupa-muszkieterow/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 82165 [country_item] => pl [description] => [path] => bea/fac/intermarch-grupa-muszkieterow-logo-1.gif [class] => image-gif [mime] => image/gif [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 157 [itemserver_id] => 16910 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 175949 [country_item] => pl [description] => [path] => 21b/312/intermarche_srem.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 42804 ) [1] => Array ( [pid] => 203145 [country_item] => pl [description] => [path] => f60/23b/im.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 50445 ) [2] => Array ( [pid] => 203147 [country_item] => pl [description] => [path] => dc3/8d7/zdj_cie_bm.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 50447 ) [3] => Array ( [pid] => 175947 [country_item] => pl [description] => [path] => c8a/1c5/iwona_i_mariusz_pawelczyk_intermarche.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 42802 ) [4] => Array ( [pid] => 175951 [country_item] => pl [description] => [path] => fba/8c1/mateusz_dubicki_intermarche.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 42806 ) [5] => Array ( [pid] => 175950 [country_item] => pl [description] => [path] => 8bd/457/biurowiec_grupa_muszkieterow.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 652 [itemserver_id] => 42805 ) [6] => Array ( [pid] => 175948 [country_item] => pl [description] => [path] => e9c/6db/intermarche.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 42803 ) [7] => Array ( [pid] => 203146 [country_item] => pl [description] => [path] => 21b/312/intermarche_rem.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 50446 ) ) ) ) ) )Muszkieterowie z pełnym bakiem

Supermarket i stacja paliw to najdroższe franczyzy. Intermarché uruchomił ostatnio na Dolnym Śląsku placówki obu branż.
Grupa Muszkieterów, zarządzająca handlowymi konceptami Intermarché i Bricomarché, umacnia się na rynku przysklepowych stacji paliw. Uruchomiony w maju punkt w dolnośląskiej Bielawie jest 42. stacją pod szyldem Intermarché w Polsce. Oznacza to, że Muszkieterowie umocnili się na pozycji wicelidera pod względem liczby stacji sąsiadujących ze sklepami. Więcej tego typu placówek ma tylko Carrefour.
Polityka stacji Intermarché zakłada, że ceny dostępnych tam paliw są najniższe w danym mieście. Tak jest również w Bielawie. Kierowcy zatankuję tam benzynę Pb-95, Pb-98, olej napędowy oraz gaz LPG.
- Jako jedyna sieć handlowa, podajemy do publicznej wiadomości, kto jest naszym dostawcą paliw i gazu LPG (Orlen PetroCentrum oraz Gaspol S.A. - przyp. red.) to też wpływa na wzrost wiarygodności i na wybór naszych stacji – mówi Aleksander Hołoga, odpowiedzialny za rozwój stacji Intermarché w Polsce.
Prz stacji działa trzystanowiskowa myjnia samoobsługowa oraz sklepik o powierzchni ok. 90 m2, w którym dostępne są artykuły motoryzacyjne, spożywcze, papierosy i alkohol. Docelowo stacje benzynowe mają funkcjonować przy każdym supermarkecie Intermarché, przy którym będzie możliwe jego uruchomienie.
Najwięcej franczyzowych stacji benzynowych działa pod szyldami PKN Orlen (Bliska i Premium). Jest ich łącznie 430. Drugą co do zasięgu partnerską sieć rozwija BP, w ramach której działa 217 stacji franczyzowych. Trzeci Lotos ma 110 placówek franczyzowych.
Od 1 stycznia 2013 obowiązują nowe przepisy środowiskowe, w myśl których stacje musiały zostać wyposażone w urządzenia do monitorowania wycieków i zabezpieczenia zbiorników. Koszty modernizacji bardzo nadszarpnęły finanse wielu niezależnych przedsiębiorców z branży - średni koszt wprowadzenia zmian wyniósł ok. 100 tys. zł na jedną stację.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej