Crowdfunding czy Anioł Biznesu?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Skąd młody biznesmen może wziąć pieniądze na uruchomienie swojej pierwszej firmy?
Jeśli nigdy nie prowadziliśmy własnej działalności gospodarczej polecam sfinansować biznes z własnych oszczędności. Warto też poszukać wsparcia u rodziny. Jeśli jesteśmy bardziej doświadczeni i posiadamy wkład własny, warto skorzystać ze środków unijnych. W Polsce dobrze prosperującym projektem jest Program Innowacyjnej Gospodarki. Oczywiście szanse uzyskania unijnych pieniędzy mają przede wszystkim przedsiębiorstwa zajmujące się badaniami i rozwojem, nowoczesnymi technologiami, czy też technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi.

Co w takim razie powinny zrobić osoby, które nie mogą otrzymać pieniędzy z UE. W jakich jeszcze miejscach mogą szukać środków na realizację pomysłu czy też rozwój swojego biznesu?
Jeżeli nie udało nam się pozyskać unijnych funduszy lub też to, co otrzymaliśmy nam nie wystarcza, a posiadamy innowacyjny pomysł na własny biznes, możemy postarać się o wsparcie tzw. Anioła Biznesu. Jest nim najczęściej biznesmen chcący zainwestować swój kapitał w nowo rozwijający się biznes, najczęściej z zakresu nowoczesnych technologii. W Polsce szacuje się, iż ich liczba nie przekracza 3-4 tys., zaś inwestowane przez nich kwoty mieszczą się w przedziale od 500 tys. do 2 mln zł. Brak dokładnych danych wynika w głównej mierze z chęci pozostania anonimowym.

A co sądzi Pan o crowdfundingu?
Idea takiego finansowania polega głównie na pozyskaniu funduszy od zwykłych obywateli w zamian za np. gadżet związany z produktem, zaproszenie na event, czy też udziały w finansowanym projekcie. Forma „nagrody” zależy od wkładu włożonego w projekt. O popularności tej metody finansowania świadczą ostatnie badania firmy Massolution, z których wynika, że w 2013 roku na finansowanie crowdfundingowe zostanie przeznaczonych ok. 5,1 mld dolarów. Potentatem w tym zakresie pozostają państwa Ameryki Północnej oraz Europy, które w zeszłym roku odpowiadały za 96 proc. całej wartości przekazanych pieniędzy. Z ciekawostek, pierwszym projektem sfinansowanym w ten sposób była trasa koncertowa zespołu Marillion, który w 1997 roku zebrał na ten cel ok. 60 tys. dolarów.

Jakie korzyści może przynieść przedsiębiorcy taka platforma?
Po pierwsze, zapewnia ona szybki przypływ gotówki, bowiem przeciętna kampania promocyjna na tego typu platformie wynosi 2 miesiące. Po drugie, zyskujemy dużą popularność wśród przyszłych nabywców, w zakresie globalnym. Fenomen tej formy to również oddanie ludziom władzy kreacji, która przyczynia się do zyskania ich sympatii, nawiązania z nimi bliskich relacji oraz stworzenia miejsca selekcji pomysłów. Owa selekcja pozwala jeszcze przed wdrożeniem pomysłu w życie, uchronić wiele firm przed tzw. wyrzuceniem pieniędzy w błoto, w przypadku nie przyjęcia się produktu.

(boa)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €