Zdrowy zysk

Supermarkety nie są dla nas konkurencją - mówi Agnieszka Olędzka, właścicielka sieci delikatesów ekologicznych Żółty Cesarz.
Polacy coraz chętniej sięgają po ekologiczne produkty. Czy to zainteresowanie w wyraźny sposób przekłada się na wzrost liczby sklepów ze zdrową żywnością?
Rzeczywiście, liczba osób chcących żyć zdrowo i zdrowo się odżywiać ciągle rośnie. Jeśli weźmiemy pod uwagę intensywny rozwój rynku żywności ekologicznej poza granicami naszego kraju, to można śmiało powiedzieć, że również nas czeka prawdziwy boom na tego typu produkty. Chociaż na razie nie mamy jeszcze powodów do dumy, bo na rynku działa ok. 450 sklepów ze zdrową żywnością. Niestety wiele osób nastawionych na szybki zysk założyło sklepy ze zdrową żywnością. W ten sposób powstało kilka dużych i drogich inwestycji, które nie sprostały wymaganiom rynku i bardzo szybko z niego zniknęły.
Wiele sklepów spożywczych, zwłaszcza supermarketów, wprowadza do swoich placówek wąski asortyment produktów ekologicznych. Czy taka konkurencja jest zagrożeniem dla specjalistycznych placówek?
W Żółtym Cesarzu nie sprzedajemy marek, które są dostępne w supermarketach, mamy zupełnie inną ofertę. Klienci doceniają nasze starania, aby produkty były atrakcyjne i cena niska. Według mojej oceny supermarkety nie są dla nas konkurencyjne. Można nawet powiedzieć, że w pewien sposób nam pomagają, bo prezentują ofertę zdrowej żywności osobom, które prawdopodobnie same nigdy nie weszłyby do sklepu ze zdrową żywnością.
Jaka jest więc recepta na dobrze funkcjonujący sklep ze zdrową żywnością?
Ekologia, to coś więcej niż biznes. Dlatego najlepszymi właścicielami sklepów z produktami ekologicznymi są osoby, które utożsamiają się z filozofią zdrowego życia. Oczywiście nie można zapominać, że to ciągle jest biznes. Wiele osób słusznie uważa, że skoro różne bankowe instrumenty finansowe nie są pewnym i bezpiecznym sposobem na inwestowanie, to założenie sklepu franczyzowego pozwoli im bezpieczniej zainwestować gotówkę. W ten sposób mogą mieć zatrudnienie dla siebie i członków rodziny, a przede wszystkim utrzymanie.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej