Statoil sięga po franczyzę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod koniec roku pojawiły się spekulacje, jakoby sieć Statoil zamierzała wyjść z polskiego rynku, by skupić się na inwestycjach na rynku niemieckim. Mówiło się nawet o możliwym przejęciu jej przez polski Orlen lub Lotos. Dziś wiadomo już, że do takiej transakcji nie dojdzie, a Statoil Fuel & Retail zapowiada: nie ma mowy o wyjściu z Polski.

- Kupujemy działki, ale też jesteśmy zainteresowani rozwojem sieci franczyzowych, jak również analizujemy możliwości przejęć stacji istniejących – wyjaśnił prezes Schram w rozmowie z PAP.

Statoil ma w Polsce ponad 350 stacji paliw, z czego 78 to punkty franczyzowe. Jej udział w rynku szacowany jest na 5 proc., ale szef SFR przyznaje, że to niewystarczający poziom.

- Wierzymy, że możemy osiągnąć nawet 10 proc. udział w rynku – uważa. - Zdecydowanie chcemy być w trójce największych graczy na polskim rynku paliwowym i to jest nasz cel. Nawet pomimo spadku popytu na paliwo oraz szarej strefy.

Liderem w Polsce wśród stacji paliw jest PKN Orlen z ponad 25 proc. udziałów rynkowych. Orlen ma też najwięcej stacji partnerskich – w ramach systemów Premium i Bliska działa ich łącznie 430.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €