Kupiec rozstawia swój kram

Na rynku handlowym rośnie nowa siła. Czy Polska Grupa Zakupowa Kupiec stworzy sieć franczyzową?
Polska Grupa Zakupowa Kupiec powstała w połowie ubiegłego roku, a jej korzenie wiążą się z jedną z bardziej znanych marek na polskim rynku handlowym – eLDe. Nie tylko ze względu na wspólnych założycieli. Dziś bowiem coraz więcej właścicieli sklepów tej marki porzuca dotychczasowy szyld i przechodzi do Grupy. Los wielu z nich stanął pod znakiem zapytania, gdy upadł ich główny dostawca - Rabat Service. Dlatego postanowili go wziąć we własne ręce.
- Większość uczestników naszej Grupy Zakupowej ma już za sobą doświadczenia płynące z funkcjonowania w ramach sieci franczyzowej i zgodnie z ich opinią nie zawsze są one pozytywne. To co najczęściej charakteryzuje struktury franczyzowe w segmencie sklepów osiedlowych to ścisłe powiązanie, często kapitałowe z jedną z wiodących hurtowni ogólnospożywczych – mówi Marcin Bańka, prezes PGZ Kupiec. - Uczestnicy naszej grupy chcą i oczywiście muszą współpracować z hurtowniami - ale na zasadach partnerskich, a nie jako narzędzie realizujące politykę handlową hurtu a w skrajnym przypadku jako przedłużenie ich półki. Polska Grupa Zakupowa Kupiec to przedsiębiorstwo utworzone przez właścicieli sklepów (są jedynymi udziałowcami) i celem jego funkcjonowania jest reprezentowanie ich interesów w stosunku do producentów i dystrybutorów, tak aby wszystkie strony czerpały z tej współpracy wymierne korzyści.
Kupiec powstał na początku 2013 roku. Jak dotąd grupa podpisała 140 umów z dostawcami, a w jej ramach działa już 80 placówek zlokalizowanych na terenie województw: śląskiego, małopolskiego, mazowieckiego, dolnośląskiego i łódzkiego. Większość z nich mieści się w lokalach od 100 do ponad 300 m2.
-Swoją ofertę kierujemy przedsiębiorców, którzy systematycznie rozwijają swój biznes w obrębie uruchamiania kolejnych sklepów a jednocześnie potrzebują organizacji, która zapewni im korzystną współpracę z kontrahentami bez silnej ingerencji w pozostałe obszary - mówi Bańka. - Tego typu sklepów i ich właścicieli, nienależących jeszcze do żadnej sieci franczyzowej jest nadal sporo na rynku. Są to zazwyczaj wymagający klienci, którzy byli w stanie funkcjonować samodzielnie a nasza firma będzie stanowić dla nich atrakcyjną alternatywę w stosunku do działających już sieci franczyzowych. Nie zamykamy się oczywiście również na te sklepy, które obecnie są zrzeszone w ramach innych sieci.
Marcin Bańka nie wyklucza, że Kupiec w przyszłości przerodzi się w regularną sieć franczyzową – ze wspólnym logotypem, wizualizacją i polityką marketingową. Na razie jednak za wcześnie, by mówić o konkretach.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...