Nowa luksusowa marka?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje Rzeczpospolita dopływ gotówki planowany jest na 20-30 mln zł i ma pomóc w budowie najsilniejszej w kraju grupy biznesowej w sektorze dóbr luksusowych. Pieniądze mają być przeznaczone na rozwój dotychczasowych i nowych marek oraz zwiększenie do 100 (niemal dwukrotnie) liczby salonów sprzedaży. Planowane jest wzmocnienie już istniejących już marek oraz innej, być może zbudowanej od początku. W tej sprawie trwają negocjacje z producentami z różnych branż. Możliwe, że wybór padnie na luksusowe wyroby ze skóry. Nieznana jest na razie przewidywana cena akcji. Za wcześnie, by mówić o cenach akcji, gdyż oferta spółki jest dopiero przedstawiana inwestorom. Pierwsze notowanie papierów jest możliwe w czerwcu tego roku - mówi Wojciech Kruk, posiadający razem z rodziną 44 procent akcji.

W skład poznańskiego holdingu wchodzi firma jubilerska oraz obecna na rynku od 1952 roku Rytosztuka, producent biżuterii srebrnej, a także zakład wytwarzający odzież pod marką Deni Cler, będący oddziałem włoskiej firmy, działającej na naszym rynku od 1991 roku.
W 2001 roku holding zanotował 95 mln zł wpływów ze sprzedaży i 5 mln zł zysku operacyjnego. Przychody Deni Cler to 24,5 mln zł. Zysk netto – 0,8 mln zł, a kapitał zakładowy wynosi 10,3 mln.

Więcej: L.O., Rzeczpospolita, 23 kwietnia 2002
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €