House i Cropp będą się dublować?

Odzieżowe LPP chce otwierać salony własne w małych miastach. Również tam, gdzie są już punkty franczyzowe.
Kto uwierzył, że mimo kłopotów wielu spółek z branży odzieżowej, na tym rynku można jeszcze zarobić, nie mylił się. Kto stwierdził, że najlepiej będzie kupić akcje spółki LPP, ten zdecydowanie miał rację. Walory operatora sieci franczyzowych House i Cropp tylko od początku 2012 roku wzrosły z 2 tys. zł do 6,5 tys. zł. Czy wraz z inwestorami mogą cieszyć się franczyzobiorcy?
Pierwsze franczyzowe jednostki House i Cropp pojawiły się w 2004 roku, jako jedyne marki, na które spółka zamierzała sprzedawać licencję. Oferowano je franczyzobiorcom w małych miastach – od 20 do 50 tys. mieszkańców. Dziś w sieciach działa odpowiednio 80 i 96 sklepów należących do biorców licencji, a także 118 i 113 punktów własnych. Jeszcze przed kilkoma laty jednak to jednostki franczyzowe przeważały. Świadomi przykładu obuwniczej spółki CCC, która zbudowała sieć przy dużym zaangażowaniu franczyzobiorców, a później systematycznie wygaszała współpracę z partnerami, zapytaliśmy, czy i LPP nie ma podobnych zamysłów.
-Nie ma takich planów. Nie zamierzamy przejmować sklepów franczyzowych – ucina domysły Tomasz Koczara, zastępca dyrektora sprzedaży LPP. – Ponadto franczyza raczej nigdy nie była głównym motorem rozwoju, gdyż jego trzon stanowiły zawsze salony własne lokalizowane w centrach handlowych dużych miast. W bardzo dużym stopniu wsparła ten rozwój i bez franczyzy nie byłby on tak dynamiczny.
Sprawa zamknięta, a biorcy licencji nie mają powodów do obaw? Niekoniecznie. Z ust menedżera padają bowiem niejasne zapowiedzi. Przejmowania punktów franczyzowych nie będzie, ale…
- Centra handlowe powstają w coraz mniejszych miastach i tam gdzie dotychczas działały franczyzy mogą powstawać również salony własne – mówi Koczara.
Czyżby więc odzieżowy gigant zamierzał robić konkurencję własnym partnerom i w ten sposób skłonić ich do rezygnacji?
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej