Odido 2 tys., Żabka Polska 3 tys.

Polskie sieci spożywcze świętują. W tle upadki małych sklepów.
Spółka Żabka Polska zarządza dwiema sieciami spożywczymi - Żabką i Freshmarket. Firma świętuje dzisiaj otwarcie swojej jubileuszowej placówki, która działa w Poznaniu pod logo Freshmarket.
- Otwarcie 3000. sklepu to dowód na to, że jesteśmy w stanie realizować naszą strategię nawet w trudniejszych warunkach rynkowych. Rozwój ilościowy i jakościowy to nasze priorytety na najbliższe lata. Dalsza ekspansja prowadzona będzie poprzez rozwój organiczny oraz akwizycje. Rynek nadal ulega bowiem konsolidacji. Niezrzeszone sklepy spożywcze nie wytrzymują konkurencji i dołączają do takich sieci jak Żabka czy Freshmarket, dzięki czemu zyskują silnego partnera, który zapewni im stabilną pozycję na rynku i dalszy rozwój - mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.
W 2012 roku firma Żabka Polska otworzyła 366 nowych sklepów, w 2013 roku zamierza otworzyć kolejnych 450 placówek (200 sklepów Żabka oraz 250 Freshmarket) i tym samym zapewnić kolejnych 2,5 tys. nowych miejsc pracy. Koncepcja współpracy z firmą Żabka Polska opiera się na modelu biznesowym, w ramach którego osoba prowadząca sklep – ajent, podpisuje umowę z centralą, od której otrzymuje w pełni wyposażony i wyremontowany sklep Żabka lub Freshmarket. Żabka Polska zapewnia mu wsparcie sprzedażowe, marketingowe oraz logistyczne. Firma chwali się tym, że 8 mln Polaków ma mniej niż 300 metrów do najbliższego sklepu którejś z należącej do nich sieci spożywczej.
W ubiegłym miesiącu to Odido mogło się cieszyć z otwarcia swojego jubileuszowego sklepu. Placówka numer 2000 powstała w Mińsku Mazowieckim. Rozwój sieci spożywczych odbywa się jednak kosztem małych sklepów, które upadają. W pierwszej połowie 2012 roku zamknęło się prawie 3 tys. punktów. Wynika to jednak nie z konkurencji sklepów typu convenience, do których należy Żabka, a supermarketów i dyskontów oferujących dużo niższe ceny. Jednak upadki małych sklepów nie muszą być złą wiadomością dla klientów. W ich miejsce powstają sieciowe sklepy z atrakcyjniejszymi cenami i bogatszą ofertą, na co nie mogłyby pozwolić pojedyncze punkty spożywcze.
(dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...