Plaża zamiast szkoły

W szkołach językowych obroty w miesiącach letnich spadają nawet o 80 proc.
Na czas wakacji biznes w szkołach językowych zamiera. Na naukę języków obcych w lipcu i sierpniu decydują się głównie osoby, które nadrabiają zaległości lub takie, które są w stanie poświęcić na zajęcia latem więcej czasu, niż w czasie roku szkolnego.
- To jednak marginalna grupa klientów w porównaniu do liczby osób korzystających z kursów od października do czerwca – mówi Dariusz Dudzik, dyrektor Szkoły Języków Obcych Profi-Lingua. - Oczywiście organizujemy intensywne kursy jedno- lub dwumiesięczne, jednak biznesowo lipiec i sierpień uważamy za martwy okres i wykorzystujemy czas wakacyjny na... wakacje.
Właściciele wielu szkół doradzają swoim franczyzobiorcom lipcowy wypoczynek, bo – jak twierdzą – to jedyny moment na relaks, który na pewno nie będzie miał wpływu na działalność biznesu.
- Nawet kosztowne działania promocyjne lub reklamowe nie zachęcą masowego klienta do udziału w regularnych zajęciach podczas wakacji – twierdzi Jakub Midel, właściciel szkoły Mobile English. - W szkołach językowych obroty w miesiącach letnich spadają nawet o 80 proc. Umiarkowanym zainteresowaniem cieszą się jedynie bardzo intensywne kursy trwające 24 lub 48 zajęć w 10 tygodni wakacji, jednak korzystają z nich nieliczni słuchacze. Dlatego nasi franczyzobiorcy zwolnieni są w tym czasie z 50 proc. opłat franczyzowych.
Niektóre szkoły językowe, jeśli słuchacze deklarują chęć nauki podczas wakacji, kontynuują program, jednak są to wyjątki. Z kolei w dużych miastach czas letni to również zwiększone zainteresowanie kursami języków z krajów południowych, np. włoskim czy hiszpańskim. Niezależnie od sieci i miasta, lato to jedyny w roku okres, kiedy właściciele szkół językowych mogą pozwolić sobie na zasłużony urlop.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej