Pocztowa konkurencja

Kolejna sieć wchodzi do gry o rynek pocztowy. Czy ForPosta przebije InPost?
Zmiany na rynku pocztowym, które weszły w życie wraz z początkiem tego roku, spowodowały, że firmy świadczące usługi pocztowe mają coraz większe pole do działania i coraz śmielej rozwijają swoje sieci. Jedną z firm, która działa na rynku niezależnych operatorów pocztowych od ponad dekady jest ForPosta.
- Wielu operatorów przygotowywało się na moment uwolnienia rynku inwestując olbrzymie środki w infrastrukturę i wyposażenie licząc przy tym na olbrzymią stopę zwrotu inwestycji już od 1 stycznia 2013. Rynek w naszym kraju okazał się jednak bardzo konserwatywny i mimo liberalizacji Prawa Pocztowego przyrost przychodów operatorów niepublicznych będzie rozłożony w czasie. Nasza firma przesunęła moment wdrożenia nowych usług na drugi kwartał, kiedy dokonaliśmy już realnej oceny możliwości sprzedaży nowych usług – wyjaśnia Tomasz Kuśmierski, prezes zarządu ForPosta.
Swoim zasięgiem ForPosta obejmuje obecnie ponad 30 polskich miast. W pierwszej fazie rozwoju placówki sieci mają pojawić się w 49 byłych i obecnych miast wojewódzkich. Docelowo punkty ForPosta mają powstać w każdym mieście liczącym więcej niż 5 tys. mieszkańców.
- Chcemy w dalszym ciągu rozbudowywać struktury naszej sieci i wdrożyć pełną gamę produktów pocztowych i kurierskich dedykowanych klientom biznesowym – zapowiada Kuśmierski.
We własny punkt ForPosta trzeba zainwestować od 4 do 10 tys. zł. Kwota inwestycji zależy od wielkości miasta oraz charakteru placówki (agencja lub sortownia). Lokal, w którym będzie działał punkt ForPosta musi znajdować się na parterze budynku, dobrze jeśli będzie mieścił się w biznesowej okolicy.
Każdy z partnerów otrzymuje wsparcie Regionalnych Menedżerów Operacyjnych, którzy pomagają wdrożyć się w standardy obowiązujące w ForPosta. Franczyzobiorca ma zagwarantowaną wyłączność terytorialną na obszarze danego miasta. Otrzymuje także dostęp do zintegrowanego systemu informatycznego umożliwiającego pełne zarządzanie świadczonymi usługami oraz niezbędne urządzenia. Właściciel przechodzi szkolenie produktowe i sprzedażowe, otrzymuje również wsparcie formalno-prawne. ForPosta zapewnia swoim partnerom materiały wizerunkowe, wyposażenie punktu obsługi klienta, firmowe ubiory dla kurierów i listonoszy.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej