Czy Subway osiągnie sukces w Polsce?
Minimalne koszty zakupu licencji, niewielkie wymagania lokalowe i sprzętowe. To prosta recepta na sukces, jaki stał się udziałem Subwaya
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Początki nie były jednak łatwe. Po ośmiu latach działalności Fred DeLuca i jego przyjaciel Peter Buck pomimo wielkich planów byli właścicielami 16 lokali które nie przynosiły zysków pozwalających otwierać nowe lokale. Wtedy DeLuca zaproponował wspólnikowi franchising. Jak sam dziś mówi nie był zupełnie przekonany czy to dobre rozwiązanie - Sądziłem,że franchising jest zarezerwowany tylko dla dużych- przyznaje. Sieć zaczęła się rozwijać i przynosić coraz większe dochody. Obecnie wszystkie lokale Subwaya działają na zasadzie franchisingu. DeLuca sprzedał licencje na prowadzenie także pierwszych, założonych przez siebie lokali.
W Polsce na razie sieć jest mało znana. Pierwsza restauracja została otwarta w lipcu 2000 roku. Jak poinformowali Właściciele koszt otwarcia restauracji Subwaya w Polsce wynosi 100 tysięcy dolarów. Nie obyło się bez przejściowych kłopotów. Central European Entertainment, licencjobiorca polskiego Subwaya, musiał zamknąć jedną z trzech restauracji w warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall. W planach jest już jednak otwarcie latem nowych dwóch lub trzech lokali. Nad rozwojem sieci w Polsce od marca 2002 roku pracują także Amerykanie: Wayne Levin i Kris Selka. Nie zamierzają otwierać własnych lokali: - Przyjechaliśmy by nauczyć polskich biznesmenów zarządzać barami na licencji. Planują otworzenie 100 restauracji.
Więcej: Karolina Sobczak, Profit, 5 maja 2002Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...