Czy Subway osiągnie sukces w Polsce?

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak informuje pismo Profit, Subway w ubiegłym roku miał w USA 13 247 lokali, o 148 więcej niż McDonald. W Polsce sieć ta jest jeszcze mało znana, otworzono dopiero trzy lokale. Istnieją jednak ambitne plany rozwoju. W Stanach sieć rozwija się w błyskawicznym tempie. Statystycznie w ubiegłym roku przybywały tam trzy lokale Subwaya dziennie. Przeprowadzona została kampania reklamowa w wyniku której sprzedaż zwiększyła się z 3 do 5 mld dolarów. Jest bardzo dużo chętnych do zakupu licencji. Koszt jej zakupu jest stosunkowo niewielki, wynosi 10 tysięcy dolarów. Jeżeli kandydat jest już właścicielem jakiegoś Subwaya, koszt wynosi 4 tysiące. Do uruchomienia lokalu potrzebne jest 100 tysięcy dolarów. Dla porównania na zakup samej licencji od konkurencyjnego McDonalda trzeba przeznaczyć 45 tysięcy dolarów.

Początki nie były jednak łatwe. Po ośmiu latach działalności Fred DeLuca i jego przyjaciel Peter Buck pomimo wielkich planów byli właścicielami 16 lokali które nie przynosiły zysków pozwalających otwierać nowe lokale. Wtedy DeLuca zaproponował wspólnikowi franchising. Jak sam dziś mówi nie był zupełnie przekonany czy to dobre rozwiązanie - Sądziłem,że franchising jest zarezerwowany tylko dla dużych- przyznaje. Sieć zaczęła się rozwijać i przynosić coraz większe dochody. Obecnie wszystkie lokale Subwaya działają na zasadzie franchisingu. DeLuca sprzedał licencje na prowadzenie także pierwszych, założonych przez siebie lokali.

W Polsce na razie sieć jest mało znana. Pierwsza restauracja została otwarta w lipcu 2000 roku. Jak poinformowali Właściciele koszt otwarcia restauracji Subwaya w Polsce wynosi 100 tysięcy dolarów. Nie obyło się bez przejściowych kłopotów. Central European Entertainment, licencjobiorca polskiego Subwaya, musiał zamknąć jedną z trzech restauracji w warszawskim centrum handlowym Sadyba Best Mall. W planach jest już jednak otwarcie latem nowych dwóch lub trzech lokali. Nad rozwojem sieci w Polsce od marca 2002 roku pracują także Amerykanie: Wayne Levin i Kris Selka. Nie zamierzają otwierać własnych lokali: - Przyjechaliśmy by nauczyć polskich biznesmenów zarządzać barami na licencji. Planują otworzenie 100 restauracji.

Więcej: Karolina Sobczak, Profit, 5 maja 2002
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €