Prezentów nie będzie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Spółka Passion Cards, właściciel marki Kukartka, powstała w 1990 roku jako wydawnictwo okolicznościowych kart pocztowych. Popularność sprzedawanych produktów była impulsem, by 10 lat później powstał pierwszy sklep firmowy pod szyldem „Q”. W okresie świetności w sieci Kukartka działało blisko 60 punktów partnerskich, 5 franczyzowych oraz 42 własne. Prowadzenie tych ostatnich okazało się nierentowne, więc właściciel marki podjął decyzję o ich likwidacji.

- Zamknięcie sklepów podyktowane jest kwestiami finansowymi i zmniejszającymi się obrotami sklepów. Przyczyny należy upatrywać w ogólnej sytuacji ekonomicznej – mówi Dariusz Majewski, członek zarządu Passion Card. - W czasach spowolnienia gospodarczego klienci wydają pieniądze na produkty pierwszej potrzeby, a takim nie jest asortyment sklepów Kukartka.

Zarząd tłumaczy, że trudna sytuacja dotknęła wszystkie duże sieci upominkowe w Europie. Brytyjski gigant Clintons z 600 placówek zlikwidował 440. Francuskie SoHo zniknęło z rynku, zbankrutowało Expo działające w krajach Beneluxu, podobnie jak skandynawski Gallerix. Każda z wymienionych sieci liczyła ponad 100 placówek.

Likwidacja sklepów własnych Kukartki nie oznacza jednak, że całkowicie znika ona z rynku. Firma zdecydowała się kontynuować swoją działalność za pomocą sklepu internetowego. Jednocześnie produkty z logo Kukartka będą nadal dostępne w placówkach handlowych na terenie całego kraju, gdyż Passion Cards będzie prowadzić dystrybucję i sprzedaż hurtową.

Na placu boju pozostaną w dalszym ciągu punkty partnerskie i franczyzowe, których marka ma łącznie 45. Przedsiębiorcy, którzy chcą się rozstać z siecią, mogą to zrobić na warunkach zapisanych w umowie franczyzowej. Jednak skoro prowadzenie punktów własnych przestało być opłacalne to dlaczego z franczyzowymi miałoby być inaczej?

- Mamy nadzieję, że sytuacja ekonomiczna się zmieni, bo bardzo chcielibyśmy, aby sklepy Kukartka wróciły do centrów handlowych - dodaje Dariusz Majewski. - Koncentrujemy się na rozwoju naszego sklepu internetowego, który z miesiąca na miesiąc przyciąga coraz więcej klientów. Produkty z logo Kukartka można będzie także dalej nabywać w całej Polsce w punktach detalicznych, nie tylko franczyzowych i partnerskich, ale po prostu w sklepach branżowych i wielu sieciach handlowych.

(boa)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €