Zamykają i otwierają

Z rynku znikają sklepy własne Top Secret. Ich miejsce zajmują sklepy franczyzowe.
Strategię wymiany placówek własnych na sklepy prowadzone przez franczyzobiorców właściciel odzieżowej sieci Top Secret wprowadził pod koniec ubiegłego roku. W pierwszym półroczu z rynku zniknęło 12 nierentownych sklepów własnych, a 14 kolejnych przekazano w ręce franczyzobiorców. Bogusz Kruszyński, wiceprezes Grupy Redan, zapowiada, że do końca tego roku z sieci zniknie jeszcze co najmniej 5 sklepów własnych, a sieć Top Secret będzie liczyła około 20 sklepów.
Zmiana strategii rozwoju sieci i nacisk na franczyzę to sposób Grupy Redan na wyjście z kłopotów finansowych, w jakich firma jest od kilku dobrych lat. Pod koniec lipca Grupa osiągnęła porozumienie z finansującymi ją instytucjami w sprawie zmian zasad spłaty kredytów. Sięgające ponad 61 mln zł zadłużenie zostanie spłacone w ratach do końca 2018 roku.
- Większe raty będą przypadały na lata 2015-2018, kiedy to nasza kondycja finansowa będzie znacznie lepsza – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.
W lipcu Grupa Redan osiągnęła lekki wzrost sprzedaży, ale jego głównym motorem była sieć dyskontowa Textil Market, która w lipcu miała ponad 18 mln zł obrotów (7 proc. więcej niż w lipcu ubiegłego roku). od stycznia do lipca tego roku klienci zostawili w Textil Marketach 124 mln zł, czyli 5 proc. więcej niż przed rokiem. Sklepy Top Secret i pozostałe marki modowe Grupy Redan (Troll, Drywash) nie radziły sobie już tak dobrze i w lipcu zanotowały 1 proc. spadek obrotów sprzedając ubrania za 16,7 mln zł. Dużo lepiej sytuacja wygląda z perspektywy pierwszych siedmiu miesięcy tego roku, kiedy to sprzedaż marek modowych wzrosła o 10 proc. r/r i przyniosła firmie 119,6 mln zł.
(mak)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej