Amerykański sen o fast foodzie

Pierwszy Subway powstał blisko pół wieku temu w USA. W Rumunii uruchomiono właśnie 4-tysięczną restaurację w Europie.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Historia Subwaya zaczyna się w 1965 roku w stanie Connecticut w Stanach Zjednoczonych. Właścicielem pierwszego lokalu pod nazwą Pete’s Super Submarines był siedemnastoletni student Fred DeLuca. Po kilku latach do biznesu przyłącza się jego przyjaciel. Wspólnie skracają nazwę restauracji do Subway i decydują się na budowę sieci lokali serwujących kanapki z warzywami, mięsem i wędlinami na świeżo wypiekanym pieczywie.
Obecnie sieć liczy prawie 40 tysięcy restauracji w 102 krajach, zdecydowana większość w USA. Co 10. lokal działa w Europie, a ten jubileuszowy powstał na dworcu w stolicy Rumunii - Bukareszcie. W Polsce marka obecna jest od 2000 roku. Pierwszy Subway otwarto w Warszawie, dzisiaj w nad Wisłą działa ich 77, a kolejne 9 znajduje się w budowie. Prawie połowa polskich franczyzobiorców prowadzi dwie i więcej restauracje.
- Franczyza Subway coraz częściej jest wybierana przez firmy, które chcą rozszerzyć swój biznes. Są to sieci stacji paliw i supermarketów. Najczęściej jednak na otwarcie restauracji decydują się indywidualni przedsiębiorcy, którzy już wcześniej związali się z marką. Multifranczyzobiorcy potwierdzają atrakcyjność konceptu Subway. Kolejny raz wchodzi się w ten sam biznes tylko wtedy, kiedy zna się i widzi dalsze perspektywy jego rozwoju - mówi Martin Princ, odpowiedzialny za rozwój marki w Europie Środkowo-Wschodniej.
(dw)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...