Zmiany nie tylko na zapleczu

Toy Planet rozbudowuje dział obsługi franczyzobiorców. Oprócz zabawek na półki trafi także odzież dziecięca.
– Duże zainteresowanie franczyzą wymaga zmian wewnątrz firmy. Powstaje drugi zespół otwarciowy, zwiększa się personel do stałej obsługi sieci i powierzchnia magazynowa – wylicza Robert Momocki, właściciel marki Toy Planet, pod którą działają obecnie 34 sklepy franczyzowe i 6 własnych.
Firma negocjuje również warunki zakupowe z dostawcami.
- Jako grupa zakupowa mamy większe możliwości negocjacyjne z producentami czy importerami zabawek. Franczyza jest naszą odpowiedzią na zmieniający się rynek – mówi Robert Momocki.- Rozwój centrów handlowych miało istotny wpływ na strukturę rynku - bardzo ucierpiała ta część rynku tradycyjnego, która nie była w żaden sposób zrzeszona. Pojedyncze, działające od lat sklepy musiały zakończyć działalność, bo nie były w stanie konkurować ofertą z wyspecjalizowanymi sieciami. W przyszłości na rynku pozostaną jedynie najwięksi gracze, a pojedyncze sklepy będą dołączać do sieci franczyzowych.
Przystąpienie do sieci franczyzowej Toy Planet kosztuje, w zależności od wielkości miasta, od 10 do 12 tys. zł. Na inwestycję trzeba przeznaczyć od 90 do 200 tys. zł netto. Sklepy Toy Planet powstają w centrach handlowych w lokalach liczących od 50 do 120 m2.
– Najkorzystniejszy metraż to ok. 80 m2, który z jednej strony zapewnia możliwość odpowiedniej prezentacji towaru i bliskiego kontaktu z klientem, z drugiej strony koszty najmu nie są wygórowane – tłumaczy Robert Momocki. - W przypadku większej powierzchni istnieje możliwość połączenia Toy Planet z inną franczyzą dziecięcą np. z ubrankami. Współpracujemy już z takimi markami jak: Quadri Foglio, Wójcik, Tup Tup, czy Sam 0-15.
Takie połączenie, zdaniem właściciela Toy Planet, daje dużo nowych możliwości. Franczyzobiorca pomimo większej o ok. 25 proc. kwoty inwestycji początkowej zyskuje na kosztach najmu (im większa powierzchnia, tym taniej za m2), zwiększa się poziom sprzedaży komplementarnej (matka kupi nie tylko autko, ale i bluzkę), a przy okazji chętniej wróci do sklepu, w którym może kupić wiele produktów jednocześnie.
(awh)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej