Franczyza jak z obrazka

Właściciele Proxta Design przekonują, że dekoracje ścienne lepiej sprzedają się „w realu”, niż w internecie.
Założona w Nowym Sączu spółka Proxta zajmuje się produkcją i dystrybucją obrazów, fototapet i dekoracji ściennych. Jej właściciele – Krystian Kowalik i Andrzej Tokarz – postanowili wyjść ze swoimi usługami poza macierzysty region. Do osiągnięcia celu ma posłużyć im franczyza.
- Chcemy skupić się głównie na produkcji materiałów, a partnerom powierzyć rozwój sieci sprzedaży. Oni najlepiej znają swoje lokalne rynki – mówi Andrzej Tokarz. – Udzielamy wsparcia przy wyborze lokalizacji, przekazujemy projekt stoiska handlowego i zapewniamy szkolenie personelu.
W ramach przekazywanego franczyzobiorcom know-how znajduje się też program do zarządzania sprzedażą i realizacją zamówień.
- Część klientów zamawia materiały graficzne przy wykorzystaniu własnych zdjęć. Partner przekazuje takie zlecenia do centrali, ale przyjmując zamówienie musi wiedzieć, czy przyniesione przez klienta materiały są w wystarczającej jakości i czy w ogóle umożliwiają jego realizację – tłumaczy Tokarz.
Przystąpienie do sieci Proxta Design to koszt od 6 do 40 tys. zł. Rozpiętość wynika ze specyfiki możliwych form współpracy. Własny biznes pod tym szyldem można otworzyć w formie wyspy handlowej – wtedy koszt zatowarowania i urządzenia będzie bliższy wyższej granicy. Decydując się na niezależny lokal poza galerią, musimy liczyć się z wyższymi wydatkami na start. Właściciele marki nie przewidują bieżących opłat franczyzowych.
- Partnerzy kupują od nas gotowe produkty w cenach hurtowych, które później sprzedają, osiągając marże rzędu 45 proc. – mówi Tokarz. – Nasza pierwsza placówka własna w Nowym Sączu zwróciła się już po miesiącu działalności, osiągając przepustowość na poziomie 150-180 klientów miesięcznie.
Franczyzodawca nie obawia się konkurencji ze strony firm, które prowadzą sprzedaż podobnych artykułów w internecie. - Tego rodzaju materiały graficzne klienci wolą kupować w rzeczywistych placówkach, by na własne oczy je obejrzeć i przekonać się o ich jakości – podkreśla Andrzej Tokarz.
(gum)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej