Rynek bez ulg

Sklepy z odzieżą dla dzieci walczą o klientów. Z sukcesem, ale nie bez przeszkód.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Chociaż wielu właścicieli sklepów notuje spadki obrotów, to z perspektywy całego rynku poziom sprzedaży utrzymuje się na względnie stabilnym poziomie. Z raportu „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2013. Analiza i prognozy rozwoju na lata 2013-2015” wynika, że sprzedaż odzieży i obuwia – w tym dziecięcego – w 2012 roku wzrosła (ponad 2 proc.), ale wolniej niż w roku 2011 (2,8 proc.). Zdaniem obecnych na rynku graczy, dynamika rynku będzie nadal hamować, głównie z uwagi na niską konsumpcję. Mniejsza zasobność portfela powoduje, że klienci ostrożniej wydają pieniądze.
– Musieliśmy przeanalizować i dokonać korekt planów długoletnich. Rosnące koszty życia przeciętnego Kowalskiego oraz medialny szum wokół kryzysu, spowodowały, że klienci są bardzo zachowawczy w swoich decyzjach zakupowych – tłumaczy Monika Andrychowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy TWA Retail, odpowiedzialnej za rozwój marki Reporter Young. – Szczególnie teraz jest wyraźnie zauważalny podział na dwie grupy konsumentów – tych, którzy kupują w cenach regularnych i tych, którzy nawet z mniejszymi zakupami wstrzymują się do czasu wyprzedaży. Taka sytuacja jest bez wątpienia wynikiem dysproporcji w ich sile nabywczej. Nie mamy możliwości, aby produkować dla wszystkich, tym bardziej chcemy, by naszym wyróżnikiem była jakość i design, są to cechy podstawowe produktu markowego – dodaje.
Na detalistach wymusza to niższe marże. W takiej sytuacji, nawet jeśli mamy do czynienia ze wzrostem liczby sprzedawanych sztuk, niekoniecznie przekłada się to na wartość sprzedawanej odzieży i obuwia.
Kolejnym utrudnieniem w prowadzeniu sklepu z odzieżą lub obuwiem dla dzieci jest wysoki poziom konkurencji, skupionej przede wszystkim na walce cenowej.
– Jednym z zasadniczych problemów, jaki dostrzegamy, jest brak odgórnych regulacji okresów wyprzedaży, obecnie panuje „samowolka” wyprzedażowa, która dereguluje rynek – twierdzi Anna Żuberek, koordynator ds. salonów firmowych Tup Tup, należących do spółki Hurtimex. – Jednak biorąc pod uwagę względnie stabilny poziom urodzeń, mamy szanse na rozwój.
W dobre perspektywy wierzą również przedstawiciele greckiej marki Sam 0-13, która w sierpniu 2013 roku zadebiutowała na polskim rynku odzieży dla dzieci.
– Widzimy duży popyt na sklepy z ubrankami dla dzieci, wnioskujemy to po liczbie zainteresowanych franczyzobiorców i konkurencji – mówi Dorota Brzozowiec, menedżer ds. rozwoju firmy Fashion Island, przedstawiciela Sam 0-13 na Polskę. – Centra handlowe stały się bardziej elastyczne w negocjacjach warunków najmu lokali. Łatwiej jest też pozyskać atrakcyjną lokalizację. Nowe marki mają przewagę świeżości i nowości, dlatego też Fashion Island zdecydowała się w tym roku wprowadzić trzy nowe marki na polski rynek: Sam 0-13, Attrattivo oraz Doca. Po zaledwie kilku miesiącach pracy już zauważamy duży popyt w tym segmencie na naszym rynku.
(awh)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...