Czas małych sklepów

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy na polskim rynku nastała już era małych sklepów?
Rynek jest trudny, ale wynika to głównie z faktu, że sklepów w Polsce jest za dużo i nie do końca są dopasowane do oczekiwań klientów. Jednakże, wbrew wszechobecnym czarnym wizjom, wyraźnie widoczna jest tendencja zmierzająca w kierunku rozwoju małych formatów. Jeszcze 10 lat temu triumfy święciły hipermarkety, teraz żądzą dyskonty, a za 10 lat to ponownie mały format sklepów będzie dominował. Dobre perspektywy do rozwoju sklepów „pod ręką” tworzy struktura demograficzna naszego kraju. Większość Polaków, bo aż 63 proc., mieszka na wsiach i w miastach do 50 tys. mieszkańców, więc siłą rzeczy mają ograniczony dostęp do dyskontów, czy dużych sklepów spożywczych. Wolimy też robić zakupy częściej, ale za mniejsze kwoty, żeby zawsze mieć świeże produkty. Statystyczny Polak odwiedza sklep średnio 361 razy w roku, podczas gdy Włoch chodzi do sklepu 247 razy rocznie, a Francuz zaledwie 128 razy.

Franczyzobiorcy sieci abc maja dużo swobody w prowadzeniu własnego biznesu, podczas gdy wiele innych sieci bardzo precyzyjnie określa limity zamówień, czy pozycje asortymentowe. Dlaczego wprowadzono właśnie takie warunki współpracy?
Sieć Sklepów abc to bardzo partnerskie podejście do biznesu. Oferujemy naszym partnerom szeroki wachlarz usług i rozwiązań, pozostawiając decyzję o korzystaniu z nich właścicielowi sklepu. Wynika to z przekonania, iż to właściciel sklepu najlepiej zna swoje otoczenie konkurencyjne i żadna centrala jakiejkolwiek sieci nigdy nie będzie znała lokalnego rynku tak dobrze, jak funkcjonujący w tym otoczeniu właściciel sklepu. Stąd w sieci Sklepów abc nic nie narzucamy – wręcz w komunikacji do naszych franczyzobiorców używamy hasła „abc – Ty decydujesz”. Wbrew pozorom takie zarządzanie siecią wcale nie jest prostsze, gdyż wymaga takiego przygotowania oferty, aby rzeczywiście była ona atrakcyjna i właściciele sklepów chcieli z niej skorzystać. Takie podejście daje jednak ważne korzyści: jeśli jakaś oferta zyska akceptację franczyzobiorców, zyskujemy ich pełne zaangażowanie.

Do sieci abc przyjmowane są głównie istniejące już sklepy spożywcze. Jakie wymagania stawiane są przyszłym franczyzobiorcom?
Przystąpienie do Sieci Sklepów abc nie wiąże się z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci. Praktycznie cała oferta sieci jest bezpłatna: wizualizacja zewnętrzna sklepu, druk i dystrybucja gazetki reklamowej sieci w terenie, plakaty promocyjne i cenówki promocyjne, szkolenia, promocje, udział w spotkaniach integracyjnych... Dodatkowo Sklepy abc uzyskują atrakcyjne rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry. Uczestnictwo w Sieci wiąże się jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł netto miesięcznie. W zasadzie jedynym ograniczeniem jest odległość od już funkcjonującego Sklepu abc, która nie może być mniejsza niż 1 km. Choć tak naprawdę to ograniczenie leży w gestii już funkcjonującego w Sieci sklepu abc – jeśli już funkcjonujący w sieci sklep nie widzi przeciwwskazań dla nowego sklepu abc, to nie ma przeszkód, aby do sieci wszedł pobliski sklep.

Rozmawiała (mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €