W Burger King króluje franczyza

Odwieczny rywal McDonald’s zyskał dzięki przekazywaniu własnych punktów partnerom. Czy na długo?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Niewiele działań pozwala tak sprawnie przycinać koszty w sieciach gastronomicznych, jak przekazywanie własnych restauracji w ręce franczyzobiorców. Przekonał się o tym Burger King, który właśnie taką strategię przyjął w ostatnim czasie.
W 2010 roku spółka Burger King Worldwide Inc. została kupiona przez brazylijską grupę 3G Capital. Nowy właściciel postawił na poprawianie wyniku finansowego nie tyle poprzez zwiększenie sprzedaży w lokalach, co poprzez nakręcanie przychodów z tytułu opłat licencyjnych. W ciągu ostatnich trzech lat Burger King oddał w ręce franczyzobiorców 519 istniejących restauracji. Efekt? Tylko w okresie od lipca do końca września zysk spółki skoczył z 6,6 mln dolarów do blisko 70 mln dolarów. Koszty zarządzania spadły tym samym z 216 do 23 mln dolarów.
Słabość takiego rozwiązania polega na jego jednorazowym charakterze. Przekazywanie placówek w ręce biorców oznacza doraźny zastrzyk kapitału i zwalnia z konieczności ich utrzymywania, ale z drugiej odcina dopływ gotówki, który do tej pory zapewniały. Działania Burger Kinga już odbiły się na obrotach uzyskanych przez właściciela marki. Spadły one o 40 proc. – z 456 do 275 mln dolarów.
Na całym świecie działa ok. 12 tys. restauracji pod szyldem Burger King. Główny konkurent – McDonald’s – ma ich ok. 35 tys. W Polsce sieć Burger King liczy 26 restauracji. Jej wyłącznym franczyzobiorcą jest firma Amrest, która ponadto rozwija nad Wisłą koncepty KFC, Starbucks i Pizza Hut.
(gum)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...