Karma dla portfela

Bezpośredni kontakt ma ogromne znaczenie w relacjach z klientami i partnerami biznesowymi. Przekonał się o tym Dariusz Ćwik, franczyzobiorca Husse.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Dariusz Ćwik własny biznes ma we krwi. Jego rodzice przez wiele lat prowadzili własną działalność gospodarczą w branży hotelarskiej i gastronomicznej. On sam, jako dwudziestolatek, założył firmę świadczącą usługi transportowe, następnie marketingowe i pośrednictwa ubezpieczeniowego. Wspólnie z rodzicami i siostrą prowadził również przez pięć lat pub. Następnie przez 10 lat pracował na etacie jako specjalista ds. sprzedaży i menedżer ds. klientów kluczowych. Od dwóch lat wspólnie z żoną prowadzą salon pielęgnacji psów w Bielsku-Białej.
– Żona ukończyła kurs groomerski; specjalizuje się w strzyżeniu i pielęgnacji psów – mówi Dariusz Ćwik. – Zastanawialiśmy się nad kierunkiem rozwoju biznesu i jednym z pomysłów było poszerzenie oferty o sprzedaż karmy dla zwierząt. W ten sposób trafiliśmy na ofertę firmy Husse.
Produkt na wyłączność
Do 2012 roku Dariusz Ćwik znał franczyzę z teorii – własna działalność w oparciu o franczyzę była tematem jego pracy licencjackiej. Kiedy okazało się, że Husse jako jedyna firma z branży proponuje współpracę na zasadzie licencji, natychmiast wspólnie z żoną podjęli decyzję o wejściu w ten biznes.
– W połowie marca ubiegłego roku skontaktowałem się z Piotrem Cieślikiem, który odpowiada za rozwój Husse na terenie Polski. Okazało się, że w naszej okolicy działa już franczyzobiorca, a firma przestrzega zasady wyłączności terytorialnej. Na szczęście dla nas, dotychczasowy partner zrezygnował ze współpracy z powodów osobistych, a ja po miesiącu oczekiwania dostałem zielone światło do rozpoczęcia działalności – wspomina przedsiębiorca.
Regionalna reaktywacja
Wyłączność terytorialna była również jednym z głównych motywów, jakimi przedsiębiorca kierował się przy wyborze sieci.
– Konkurencja na rynku jest dosyć duża, każdy z producentów karmy zachwala swoje produkty, co trudno zweryfikować osobie, która nie ma doświadczenia w branży. Spośród wszystkich firm tylko Husse gwarantuje wyłączność dystrybutora na danym obszarze. Dodatkowo w toku rozmów okazało się, że pozostałe warunki współpracy są równie atrakcyjne – mówi Dariusz Ćwik.
Rozmowy trwały prawie dwa miesiące – małżeństwo Ćwik chciało poznać firmę i zasady jej funkcjonowania, poza tym szukali możliwości sfinansowania nowej działalności. Opłata licencyjna, pakiet startowy produktów i materiały promocyjno-marketingowe kosztowały łącznie ok. 40 tys. zł. Dodatkowo, jako franczyzobiorcy Husse musieli posiadać niewielki magazyn i samochód, którym będą dostarczać towar do klientów.
– Uzyskaliśmy pożyczkę z funduszu pożyczkowego dla mikro i małych przedsiębiorców na preferencyjnych warunkach również dzięki wsparciu franczyzodawcy, który pomógł nam w napisaniu biznesplanu i analizie finansowej. Potem ruszyliśmy pełną parą – mówi Dariusz Ćwik. – Udało nam się kupić za niewielkie pieniądze dwunastoletniego, używanego fiata seicento van w kolorze czerwonym. Po roku działalności mogliśmy zmienić samochód na nowszy i większy. Husse nie narzuca marki, obowiązkowy jest jedynie czerwony kolor i możliwość naklejenia na karoserię oznakowania marki.
Oczywiście, nie obyło się bez negocjacji warunków współpracy z franczyzodawcą: małżeństwo dysponowało niewielką powierzchnią magazynową (przydomowy garaż), więc zależało im na zmniejszeniu kosztów pierwszego zatowarowania – bez problemów uzyskali akceptację Husse, pod warunkiem że wraz ze wzrostem obrotów,franczyzobiorca będzie reinwestował pieniądze w powiększenie magazynu.
– Elastyczność i przychylność franczyzodawcy była dużym zaskoczeniem i kolejnym atutem. Od początku współpracy czuję się równorzędnym partnerem sieci, a nie klientem albo kontrahentem – mówi Dariusz Ćwik.
Na przełomie czerwca i lipca 2012 roku małżeństwo Ćwików przeszło indywidualne trzydniowe szkolenie m.in. ze: znajomości produktów, zasad optymalnego żywienia psów i kotów oraz działań marketingowych. W lipcu stali się wyłącznymi dystrybutorami oferty Husse w Bielsku-Białej i okolicach.
Klient na czterech łapach
Franczyzobiorcy Husse kupują towar w centrali, sami zarabiają na marżach – od ich przedsiębiorczości zależy, jak duże osiągną zyski. W salonie prowadzonym przez żonę Dariusz Ćwik zaaranżował ekspozycję produktów, a potem... ruszył w teren.
– Przejąłem istniejącą bazę kontaktów do osób, które znały i kupowali produkty, ekspozycja Husse w salonie żony przyciągnęła nowych klientów, a dodatkowo zająłem się obsługą osób, które zamawiały produkty bezpośrednio z centrali i skoncentrowałem się na sprzedaży bezpośredniej. Początkowo realizowałem około 20-30 zamówień miesięcznie – wspomina Dariusz Ćwik. – Po roku działalności realizujemy ok. 200 dostaw w skali miesiąca. Powierzchnia magazynowa, którą dysponujemy, jest już za mała, dlatego planujemy zmianę lokalizacji salonu, wynajęcia większej powierzchni i umiejscowienia naszych dwóch biznesów w jednym miejscu.
Sprzedawca doradzi
W ciągu roku przedsiębiorcze małżeństwo uczestniczyło w kolejnych szkoleniach, m.in. z udziałem weterynarza, który przekazywał wiedzę o problemach wynikających z nieprawidłowego żywienia zwierząt. Dzięki temu franczyzobiorcy Husse są nie tylko dystrybutorami, ale odgrywają również rolę doradców.
– Wiele osób prosi nas o polecenie jakiegoś weterynarza, groomera albo kursu szkolenia psów – mówi Dariusz Ćwik. – Oznacza to, że zdobyliśmy zaufanie klientów, czyli osiągnęliśmy sukces w prowadzeniu biznesu. Planujemy dalszy rozwój naszej działalności i większą penetrację rynku. Naszym celem jest realizacja 500 dostaw miesięcznie. Oczywiście, mamy na naszym terenie sporą konkurencję w postaci stacjonarnych sklepów zoologicznych, hurtowni czy sklepów internetowych, ale naszą przewagą jest m.in. wiedza przekazywana podczas bezpośredniego kontaktu – niezwykle ważnego dla niemal każdego miłośnika czworonogów.
Aneta Wieczorek-Hodyra
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...