Stokrotka odchodzi, Delikatesy Centrum rosną w siłę

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Eurocash, największy franczyzodawca na rynku dóbr szybko zbywalnych (FMCG), ma za sobą kolejne trzy miesiące restrukturyzacji. Odkąd w 2011 roku przejął franczyzowe sieci należące do lubelskiej Emperii pracuje nad pełnym wcieleniem ich do swoich struktur organizacyjnych. To zaś ma bezpośredni wpływ na wyniki finansowe grupy. W trzecim kwartale 2013 roku sprzedaż Eurocashu wyniosła 4,25 mld zł i była o 3,6 proc. niższa niż przed rokiem.

Powodem jest zakończenie dostaw do supermarketów Stokrotka, która wciąż należy do Emperii i która, według zapowiedzi właścicieli, ma w niedługim czasie rozpocząć rozwój poprzez franczyzę. Koniec współpracy ze Stokrotką odbił się 20-proc. spadkiem przychodów Tradisu (czyli spółki Eurocashu odpowiedzialnej za sprzedaż do Stokrotek).

– Kontynuujemy proces restrukturyzacji i integracji Tradisu, część struktur wciąż się jednak dubluje, co generuje dodatkowe koszty. Natomiast pełne efekty podejmowanych działań optymalizacyjnych będą widoczne po zaplanowanym na przyszły rok zintegrowaniu systemów logistycznych Tradisu i Delikatesów Centrum. Zakończenie kontraktu ze Stokrotką także przełożyło się na obniżenie naszych wyników w III kwartale bieżącego roku – tłumaczy Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

Rozbrat ze Stokrotką nie przeszkodził jednak całej grupie w osiągnięciu dodatniego wyniku finansowego. Zysk Eurocashu wyniósł blisko 7,4 proc. i był o ponad 10 proc. większy niż przed rokiem. To z jednej strony zasługa spadającego zadłużenia i kosztów jego obsługi, ale z drugiej – efekt wzrostów sprzedaży w sieciach franczyzowych. Głównie w ramach konceptu Delikatesy Centrum, która w trzecim kwartale powiększyła się o 10 sklepów i obecnie liczy ich znacznie ponad 800. Sprzedaż hurtowa w ramach tej sieci wzrosła o 16,5 proc. Szybko rośnie także sztandarowy koncept Eurocashu – abc. Najliczniejszej sieci małych sklepów spożywczych w Polsce brakuje już tylko nieco ponad 100 punktów, by przekroczyć granicę 6 tys.

– W naszej branży czwarty kwartał tradycyjnie jest najlepszy w roku pod względem notowanych zysków. Sądzimy, że nie inaczej będzie w tym roku. Rynek wciąż jest jednak bardzo wymagający i choć notujemy pewne oznaki poprawy w wybranych formatach, to jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o trwałej zmianie trendu – twierdzi Jacek Owczarek.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €