Biedronka na testach

O planach rozwoju sieci franczyzowej oraz perspektywach branży spożywczej opowiada Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska SA.
Zimą tego roku informowaliście, że projekt rozwoju Biedronki we franczyzie znajduje się w fazie pilotażowej. Ile franczyzowych Biedronek dziś działa już na rynku? W jakich miejscach otwieracie sklepy w tej formie?
Podkreślamy, że status projektu związanego z rozwojem placówek partnerskich sieci Biedronka nie uległ zmianie. Z uwagi na jego charakter, status ten może zostać w najbliższym czasie utrzymany. Obecnie w systemie tym działa kilkanaście sklepów w całej Polsce. Testujemy to rozwiązanie głównie w małych miejscowościach, których mieszkańcy, z uwagi na utrudniony dostęp do oferty produktów spożywczych w przystępnych cenach, byli wcześniej zmuszeni robić zakupy poza miejscem zamieszkania.
Jakie są perspektywy branży spożywczej w Polsce? Czy sytuacja na naszym rynku będzie miała wpływ na rozwój sieci Biedronka?
w ostatnim czasie branża spożywcza, tak samo jak inne sektory gospodarki, przeżywała trudny okres. Utrzymanie przewagi konkurencyjnej wymaga więc dużych nakładów pracy ze strony wszystkich graczy rynku. Cieszymy się, że sieci Biedronka, mimo niekorzystnej koniunktury, udaje się utrzymać stabilną pozycję na rynku i konsekwentnie osiągać dobre wyniki. Z optymizmem patrzymy na perspektywy rozwoju polskiej gospodarki, w tym branży spożywczej, i spodziewamy się jej dalszego rozwoju. Jeżeli chodzi o rozwój sieci sklepów Biedronka w Polsce, to planujemy utrzymać tempo otwarć ponad 200 placówek rocznie w najbliższych latach. Konsekwentnie podtrzymujemy nasz plan osiągnięcia 3 tys. sklepów w 2015 roku.
Rozmawiała (mak)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej