Ten biznes to samo zdrowie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przedstawiciele sieci sklepów medycznych twierdzą, że ich rynek jest wart zainteresowania. Popyt na nim rośnie, a sklepów medycznych jest dużo mniej niż chociażby aptek. Jakie są zalety inwestycji w franczyzowy sklep medyczny? Przede wszystkim niskie koszty inwestycji początkowej. Wystarczy przyjrzeć się zasadom wejścia do sieci Samo Zdrowie. 15 tys. zł to opłata franczyzowa, zatowarowanie w zależności od lokalizacji nie powinno przekroczyć 30 tys. zł.

- Warto otwierać sklep medyczny we franczyzie – mówi Edyta Braszkowska, właściciel marki i prezes firmy Samo Zdrowie. Warto zapłacić za naprawdę dużą dawkę profesjonalnej wiedzy, którą biorca licencji otrzymuje od franczyzodawcy. Dowie się on m.in. jak sprzedawać fachowo tak specjalistyczny sprzęt oraz jak uzyskiwać od NFZu zwrot za sprzedane pacjentom stabilizatory czy kule.

Przychody firm oferujących sprzęt medyczny zależą bowiem od liczby osób realizujących zlecenia refundowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Prze cały czas trwania umowy Samo Zdrowie doradza franczyzobiorcy przy rozliczaniu z NFZ.
- Trudno rozkręcić taki biznes bez lat doświadczeń, ale dzięki franczyzowemu know-how można uzyskać zwrot z inwestycji w ciągu kilkunastu miesięcy – twierdzi Edyta Braszkowska.

Decyzja o założeniu sklepu medycznego to decyzja o wejściu na rosnący rynek. Społeczeństwo się starzeje i ludzie potrzebują coraz więcej medycznej pomocy. Jednocześnie rośnie świadomość, że dzięki specjalistycznemu sprzętowi jakość życia wyraźnie się poprawia – możliwe jest, jeśli nie zupełne wyleczenie, to przynajmniej zahamowanie lub lekkie cofniecie negatywnych objawów starzenia lub choroby. Z drugiej strony sprzęt jest coraz nowocześniejszy, nikogo nie zawstydza jego używanie, można w nim wyjść na ulicę bez narażania się na dziwne spojrzenia. Konkurencja jest stosunkowo nieduża: na rynku franczyzy funkcjonują tylko dwie jeszcze sieci ze stosunkowo niewielką liczbą sklepów. Dużo mniej niż na przykład w segmencie aptek.

Sklep Samo Zdrowie powinien znajdować się w pobliżu szpitala lub przychodni lekarskiej.

- Najlepiej, gdy franczyzobiorcą zostaje fizjoterapeuta, farmaceuta lub pielęgniarka – osoba wykształcona w kierunku medycznym – mówi Edyta Braszkowska z sieci Samo Zdrowie.

Możliwa jest również spółka takiej osoby z kimś nie związanym z branżą a mającym doświadczenie i umiejętności sprzedażowe. Na lokal wystarcza od 20 do 50 m 2, sklep powinien znajdować się w pobliżu szpitala lub przychodni. Franczyzowa opłata miesięczna to 500 zł. Biorca zamawia sprzęt u producentów wskazanych przez Samo Zdrowie. Edyta Braszkowska zapewnia, że jej firma obsługuje więcej grup klientów niż konkurencja – nie tylko pacjentów z popularnymi schorzeniami ortopedycznymi, ale też grupę pacjentów onkologicznych oferując im m.in. protezy piersi i peruki.

Samo Zdrowie przeprowadza dla biorców szkolenia ze znajomości produktów, z realizacji zleceń w ramach NFZ, uczy programu komputerowego do wystawiania faktur i obsługi kasy fiskalnej. Pomaga też pozyskać pierwszych klientów.

(as)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Arkadiusz Słodkowski
ekspert, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €